Jeg har netop lukket min internetforretning. Efter at forretningen lukkes vil en kunde gerne opbytte en handel for en anden. Det sker indenfor de 14 dages returret. Værdien af de to handler er nogenlunde ens, så det er ikke noget problem (selvom forretningen jo faktisk er lukket). Første handel returneres og ny fremsendes. Efter at ny vare er fremsendt ønsker kunde at få pengene retur. Igen inden for de 14 dage. (Det er ikke en klage over varen - blot at de købte bøger nok alligevel ikke egnede sig til modtageren). Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe på bedste vis. Men jeg har jo sådan set lukket forretningen, opsagt CVR og afsluttet regnskab. Jeg har søgt i købeloven og på forbrugerstyrelsens hjemmeside, men kan ikke se hvad jeg skal rette mig efter. Har kunden krav på at få sine penge retur? |
Medmindre det var et selskab aps eller as.
som personligt ejet firma, er indehaveren stadig forpligtet efter firmaophør, og det gælder også overfor købeloven omkring internethandel.
Så du må hellere tilbagebetale pengene... hvis du vil køre efter reglerne.