Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig 2 sekunder :-)

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at siden køre det hurtigste den kan på det cms system ?

men ja hvis google får den ind på 3.3 sekund er det jo fint

Teddy: Hvad er det for fejl ? dem er jeg ikke helt med på 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:30

Hej Jens

Jeg er hosted hos Surftown, men synes ikke det har været problem før:-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:36

Uh der har du vist muligheder for at vælge hvordan du connecter med din MySQL database har du ikke? eller er det fast?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:38

Jens: Det ved jeg faktisk ikke, er ikke så meget inde i det

men kan da kigge i min admindel på surftown ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:43

"Well if it ain't broke dont fix it...."

Men hvis du har tider med lange udfald er det oftest som de kloge mennesker siger, din database. Du skal tænke på hos steder som surftown, one.com etc ligger der rigtig mange database og dyster lidt om ressourcer på samme server

Hvis økonomien er til det, kan det være en mulighed at se mere volumiøse løsninger... men en wordpress installation som din burde glide hurtigere selv på billigere servere. Check min test side www.elskerkaffe.dk det er en wordpress installation og sammenlign load.

Du kan eventuelt lige slå den over på TwentyTen designet og se hvordan den performer, hvis den loader hurtigere kan dit tema være elendigt scriptet (har ikke kigget nærmere på koden)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:44

Mikkel :
Vil det sige at siden køre det hurtigste den kan på det cms system ?

Nej det gør det ikke, at siden er baseret på et CMS gør ikke at den er begrænset til at loade på over tre sekunder.

/Brian

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:44

Det er fejl i html og css, det kan være småting, der ikke gør så meget, men det kan også betyde at browseren skal kompencere for fejlene, med tab af hastighed som følge(de to sidste links).

Det første link, er googles forslag til optimering af koden på siden.

Teddy 

Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:50

Mikkel :
Jeg er hosted hos Surftown, men synes ikke det har været problem før:-)

Jeg har nu tidligere oplevet problemer med svartid på CMS ved Surftown. Det var godt nok TYPO3 det site kørte på, men det gør ikke den store forskel.

Som Jens siger, så kniber det med at levere tilstrækkeligt med ressourcer til at køre et CMS for de webhoteller som er så billige som one.com, Surftown m.fl.
Deres koncept er at der skal være mange kunder på "få" servere.

//Anders

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 21:02

Jeg har haft lignende problemer på surftown og har i samarbejde med supporten fundet at problemet skyldes at der ikke er så meget trafik på siden som derfor "forsvinder fra serverens cache"

Det kan man så mene om hvad man vil, men mit problem blev løst ved at oprette en (gratis) konto på pingdom.com som konstant (hver 15 min) checker om serveren er oppe og måler loadtime

Pingdom blev foresklået af Surftown's support, og der kører efterfølgende rigtig godt ligesom jeg kan vælge at få diverse statistik på mail hvis jeg ønsker det.

Det er muligt at samme løsning kan fungere for dig - det er gratis og sikkert forsøget værd :-)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:07

Brian Reinhold Jensen:
Nej det gør det ikke, at siden er baseret på et CMS gør ikke at den er begrænset til at loade på over tre sekunder.

Et CMS vil åbne langsommere end en side lavet i ren HTML, og cms'et bliver langsommere jo flere plugins der er installeret, særligt hvis de er sjusket programeret. Derudover har det som nævnt tidligere stor betydning om templatet er dårligt programeret.

Det template der er brugt reklamere med at være valideret, men når man trykker på valideringslinkene så er der en masse fejl. Det kan være pluginsne der gør det, men det bliver det ikke mindre problematisk af.

Hvis der så er problemer med server og databaser, så kan det hurtigt blive meget langsomt. Det er vigtigt at ens side er programeret rigtigt uanset om det er baseret på et cms eller ren html. 

Teddy 

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)