Hej Alle Jeg er ganske ny her på Amino og ser frem til en masse god respons. Jeg har et produkt som kan bruges til f.eks overvågning, styring og dataopsamling. Brugeren kan via internettet og et login styre, overvåge eller få præsenteret data. Eventuelle alarmer fra anlægget kan sendes til den vagthavende via f.eks. SMS. Systemet kalder jeg Field IT og er beskrevet på www.fieldit.dk Den udfordring jeg står overfor nu er, hvordan jeg får projektet ud på markedet? Min målgruppe kunne være vandværker, rensningsanlæg, landbrug, boligforeninger, produktionsvirksomheder, korn og foderstof. Er der nogle der har erfaring / forslag til denne opgave? Med venlig hilsen Janus |
Hej Janus,
Det er et stort spørgsmål du stiller der.
Mine erfaringer inden for "feltet" er:
- Produktet udgør ofte kun en lille del af din forretning. Når en kunde køber en løsning som den du sælger, så vil de tænke på garanti, support, fortsat udvikling, hvor er firmaet om fem år etc. Hvis din løsning koster over f.eks. 50.000 DKK sker det ligeledes ofte at en mulig kunde henter din virksomheds seneste regnskab for at tjekke hvor solide I er.
- Med mindre du er villig til at tage det store slæb med salg og markedsføring - og har evnerne - så skal du formentligt enten finde en partner, eller finde et andet firma som allerede sælger lignende produkter til samme målgruppe og få dette firma til at forhandle dit produkt.
- Regn med at det tager et par år at opdyrke et nyt marked. Og, du kommer næppe udenom Direct Mails, mere professionelt website, AdWords etc.
- Dit website udstråler ligenu "ungt produkt uden referencer". Det første jeg tjekker på et produkt-website er referencer og case stories.
- Dit website/produkt mangler en klar "adressat" til en målgruppe.
- Dit website beskriver den tekniske løsning - ikke det problem produktet løser.
Mao - jeg tror du har et stykke vej endnu, før du for alvor kan etablere dig på et marked. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde en forhandler der allerede har kontakt til det marked du ønsker at sælge til.
Håber det var brugbart,
Mvh
Jakob