Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg hul på bylden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg er ganske ny her på Amino og ser frem til en masse god respons.

Jeg har et produkt som kan bruges til f.eks overvågning, styring og dataopsamling.

Brugeren kan via internettet og et login  styre, overvåge eller få præsenteret data. Eventuelle alarmer fra anlægget kan sendes til den vagthavende via  f.eks. SMS.

Systemet kalder jeg Field IT og er beskrevet på www.fieldit.dk

Den udfordring jeg står overfor nu er, hvordan jeg får projektet ud på markedet?

Min målgruppe kunne være vandværker, rensningsanlæg, landbrug, boligforeninger, produktionsvirksomheder, korn og foderstof.

Er der nogle der har erfaring /  forslag til denne opgave?

Med venlig hilsen

Janus

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:10
Hej Janus,

Det er et stort spørgsmål du stiller der.

Mine erfaringer inden for "feltet" er:

- Produktet udgør ofte kun en lille del af din forretning. Når en kunde køber en løsning som den du sælger, så vil de tænke på garanti, support, fortsat udvikling, hvor er firmaet om fem år etc. Hvis din løsning koster over f.eks. 50.000 DKK sker det ligeledes ofte at en mulig kunde henter din virksomheds seneste regnskab for at tjekke hvor solide I er.

- Med mindre du er villig til at tage det store slæb med salg og markedsføring - og har evnerne - så skal du formentligt enten finde en partner, eller finde et andet firma som allerede sælger lignende produkter til samme målgruppe og få dette firma til at forhandle dit produkt.

- Regn med at det tager et par år at opdyrke et nyt marked. Og, du kommer næppe udenom Direct Mails, mere professionelt website, AdWords etc.

- Dit website udstråler ligenu "ungt produkt uden referencer". Det første jeg tjekker på et produkt-website er referencer og case stories.

- Dit website/produkt mangler en klar "adressat" til en målgruppe.

- Dit website beskriver den tekniske løsning - ikke det problem produktet løser.

Mao - jeg tror du har et stykke vej endnu, før du for alvor kan etablere dig på et marked. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde en forhandler der allerede har kontakt til det marked du ønsker at sælge til.

Håber det var brugbart,

Mvh

Jakob

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:11
Hejsa Janus,

Jeg tror kun der er een vej for dig, og det er: sælg, sælg, sælg, sælg! Spænd slipset og grib telefonen og kom i gang. Du kender fint din målgruppe og hvis du ikke er så glad for håndværket "salg", så er mit bedste råd går at kontakte et par mødebookere og tal med dem ang. dine målgrupper. Få det bedste mødebooker-firma til at booke f.eks. 50 møder og så er du mere eller mindre kørende med potentielle kunder du "bare skal ha'' solgt dit produkt til".. :-)

Det koster selvfølgelig penge at få booket 50 møder, og kvaliteten af møderne varierer meget - men intet salg, ingen business. Jeg har tidligere brugt eksterne mødebookere med succes - dog vil jeg sig at, mange af mødebookerne er frække som slagterhunde i telefonen og har kun til mål at booke et møde for dig, og så er de ellers videre, derfor varierer kvaliteten af møderne en del.

Held og lykke med forretningen

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:21
En lille kommentar fra min side vil være at det screenshot du har på siden hvor du præsenterer Webmanagement systemet virker lidt useriøst. Det ser ikke godt ud at have en google toolbar med på det, eller i det hele taget vise din browser. Skærmbilledet burde klippes ud og bare få en sort ramme om, og så burde man iøvrigt kunne se det i en større version.
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:23
Nå ja, lige én kommentar mere. Man har IKKE nogle sider hvor der står "Siden er desværre under opbygning" - enten så er der indhold på siden eller også er siden ikke tilgængelig for brugeren
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:31
Når du skal i gang med at mødebooke og sælge, så start med at gøre det hele selv. Det er vigtigt at du får jord under neglene salgsmæssigt selv inden du eventuelt outsourcer opgaven.

Hvis man ikke selv kender den opgave, som man vil outsource er det pokkers svært at stille de rette krav og at tilbyde den rette hjælp.

Så på med vanten og løft knoglen! :)

Til mødebookingsdelen er du velkommen til at lade dig inspirere af denne artikel om tilgangen til mødebooking

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:04
Hej alle Aminoer

Tak for tilbage meldingerne, jeg glad for at mit første indlæg bliver behandlet så hurtigt og I gav jer tid til også at besøge min webside.

Jeg kan se der er mange ting som skal videre udvikles og det er godt at få kommentarer fra "ikke indvidede" i projektet.

Jeg har fået noget at arbejde med ;-)

Hilsen Janus

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:47
Hej Janus

Inden du begynder på at udføre alle de gode råd du har fået så sæt dig ned og find ud af hvilke fordele dine potentielle kunder vil få af dit produkt ? hvad sparer de rent økonomisk ? er der nogle praktiske fordele for eks det at de ikke skal fysisk overvåge noget ? at de kan få tilsendt en SMS dvs være uafhængig af at være på bestemte steder ?

Stil dig selv spørgsmålet "hvis jeg var kunden hvad ville disse produkter så gøre for mig ?"

Jeg har selv solgt Softwareløsninger til DONG, ELSAM, KARA og de plejer at være ganske fornuftige at tale med HVIS man ved hvad det er man sælger (altså ikke kun produktet men også fordele) efter princippet "whats in it for me"

Du skal også være opmærksom på om dine produkter kan have en negativ konsekvens for brugerne, det vil i den grad være en showstopper.

Jeg syntes du skal bruge nogle af de gode råd du har fået fra de andre samt bruge en del energi på at finde 1 eller 2 referencekunder som du kan benytte, der er altid nogen derude der er "first movers"

Held og lykke fra en tidligere elektromekaniker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)