Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Wordpress bare elendigt at skrive i ??

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at bryde ud i arigskab over måden, man skriver og styre layout på min wordpress blog. Mine billeder fiser rundt og tekst formateringen er svær at styre. 

Er der nogen der ude, som har gode råd til at skrive indlæg via wp? eller kender et program der kan hjælpe på skrive layout?

Håber det er et forståeligt spørgsmål :) 

Mvh Mat

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv det problem, så følger lige lidt med her.

Men det jeg gør, er at bruge lidt kodeing. Hvad er dit problem? Måske kan jeg hjælpe.

Skype: esorensendk

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hov *arrigskab

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mat,

Hvis du tager ting fra andre dokumenter som fx. word og kopiere ind i din text editor i wordpress, skal du huske at formatere teksten, ellers kan den blive vist på meget underlige måder.

Det kan du gøre ved at markere det og klikke på hviskelæderet i værktøjslinien inde i WordPress, eller du kan kopiere det over i notepad og derfra over i wordpress.

Hvis det ikke er tilfældet, kan det være en fejl i stylesheetet på din blog, der gør at det ikke virker ordentligt.

En anden mulighed kan være at installere det modul der hedder TinyMCE advanced. Hvis du ikke allerede har det modul, så vil det give dig mange flere redigerings muligheder.

En sidste løsning kan være at bruge illustrator mener jeg det hedder. Der kan du sætte det hele op så det ser helt rigtigt ud, og til sidst hente HTML koden og ligge det ind i din tekst editor hvis du skifter over på fanebladet HTML, og så skulle det hele gerne se ud som det du har lavet i illustrator..

Er ikke lige sikker på det er illustrator programmet hedder, men kan undersøge det for dig.

// Mikkel

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender det selv alt for godt.

Konsekvensen er, at jeg skriver i word og kopiere det ind i HTML editoren i WP (for som du nævner, er fornatteringsproblemerne mange).

Og så laver jeg links, fed, kursiv osv i den ordinære editor.

Kan slet ikke døje at sidde og skrive lange indlæg (1000+ ord) direkte i editoren. Pludselig, hvis jeg springer lidt rundt i teksten, så går fornatteringen helt amok.

Så jeg følger også med her.

P.S.
Kan se at Windows 7 kommer med Live Writer - den kan forbinde til WP. Så skriver man vist fra sin computer og kan publicere indlæg direkte derfra. Måske det er værd at prøve? Jeg gir det nok en chance i hvert fald.

P.P.S.
Skriver fra iPhone. Beklager evt. tastefejl :-)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skrevet mange af mine indlæg i word, men ja det bliver altid fucked-up, når jeg smider det i wp.

Ved i egentlig om man kan få et plugin, der behandler billeder bedre  mht layout?

Mikkel Schmidt:
være at installere det modul der hedder TinyMCE advanced.

Er det et plugin?

Mikkel Schmidt:
En sidste løsning kan være at bruge illustrator mener jeg det hedder. Der kan du sætte det hele op så det ser helt rigtigt ud, og til sidst hente HTML koden og ligge det ind i din tekst editor hvis du skifter over på fanebladet HTML, og så skulle det hele gerne se ud som det du har lavet i illustrator..

Tror ikke det er illustrator, det er mest til billedredigering i vector osv.

Mvh Mat

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du bruge denne ?

http://wpdk.dk/service/wordpress-manual-dansk

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja TinyMCE advanced er et plugin som ændre din teksteditor til næsten samme funktioner som i word. Derudover kan du under indstillinger af modulet selv tilføje nye funktioner til din værktøjslinie hvis du mener der mangler noget.

Mht. illustrator, så er det mig der er helt forkert på den. Uden at være helt sikker og have snakket med min programmør først, så er det nok adobe dreamviewer jeg mener.

Inden jeg forvirre dig mere, så taler jeg lige med min programmør imorgen og smider en besked herinde med det korrekte programnavn:)

// Mikkel

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)