Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejeindtægt fra I/S til privat

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Er der nogle der kender reglerne for lejeindtægter fra I/S til mig selv privat?

Jeg står i den situation, at den ejendom jeg ejer privat har tilhørende hal på 350m2. I denne hal har vores virksomhed lager, men også placeret serverrum. (Vi driver et IT system). Vores virksomhed er et I/S - Jeg kunne godt tænke mig at virksomheden betalte mig privat for husleje i forhold til de benyttede m2 i form af lager og serverrum.

Hvordan er reglerne herfor. Kan/må I/S'et udbetale mig eks. 2000/mdr. for leje af lokalerne - Og må jeg som privatperson modtage dem skattefrit? Eller er der et max beløb for lejeindtægt skattefrit?

Også et aconto beløb kvartalsvist for forbrugt EL. Jeg har snakket med SKAT, og de siger at elforbrugets merudgift efter virksomhedens opstart må afregnes til virksomheden og udbetales til mig personligt. De kræver ikke bimåler. Blot dokumentation for forbruget før og efter virksomhedens start. Positiv overraskelse over SKAT!

Virksomheden formoder jeg selvfølgelig ikke må fratrække moms på lejeudgiften, idet beløbet udbetales til mig som privatperson, og dermed momsfrit.

Jeg vil sætte stor pris på jeres svar.

MVH

Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)