Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AdSense vs Affiliate?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har endelig fået min blog op og kører. Indtil nu har den kørt i en BETA men inden længe vil jeg få lanceret den endelige version med forum også.

Mit spørgsmål er så til jer eksperter der ude:

Hvordan vil jeg tjene flest penge?

Via Google AdSense eller Affiliate?

På en lille måned har jeg fået 300 unikke visits, og har ikke reklameret meget for den, så jeg håber på store tal.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 14:18

Hej du.

det kommer helt an på hvad bloggen handler om?

Mvh Tobias.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:22

Ja selvfølgelig.

Min blog hedder DetBilligeValg og omhandler billig levestil, hvor folk kan få tips og guides til en billigere levemåde.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er, at du bliver nødt til at A/B splitteste dig frem. 

Det lange svar er, at der findes mange forskellige affiliatekampagner, som egner sig til besøgende, der er leder efter måder at spare penge på. Disse kampagner kan du køre splittests på, på samme måde som du kan teste disse mod adsense.

Kort sagt: prøv dig frem.

/JG

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 16:08

Hej, Jesper.

Jeg synes at du skal udnytte begge dele. Du kan ikke få for meget - medmindre 70% af din side er reklamer. Behersk dig, og fyld reklamer ind der, hvor reklamer hører til. Hvis du har en søgefunktion på din blog, så gør sådan at når brugerne søger på din blog kommer der også en lille boks op med Google AdSense-links relateret til de søgninger den enkelte besøgende søger på. Så hjælper du ham, samt dig selv økonomisk.
Der er fordele og ulemper ved at vælge én af delene - så smelt dem sammen! Så dækker Google AdSense, affiliate-ulemperne, og omvendt, hvis du forstår.

Men hold annoncebannerne i dine sidebars og på din sidefod og lign. - det ser bedst ud :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)