Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man afsætte til markedsføring ved ehandel ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Igen en super side.. Jeg vil til april 2006 sælge varer (tekniske produkter) via en hjemmeside med online betaling via PBS.
 
Så er det : Kan nogen af jer der har startet det samme, som jeg er igang med, fortælle hvor meget I har sat af i budgettet til markedsføring det første år ??
 
Bruger i penge på søgemaskiner, lokalaviser, landsaviser, TV, flyvers eller andet ??
 
Vil gerne have nogle gode input her - er stærkt i tvivl..
 
Har prøvet at sætte mig ind i Google´s priser - men syntes de er svære - eller hvad ??
 
På forhånd tak..  
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du sælge og hvad er dine forventninger til salget i starten.

Alle de ting du nævner kan jo anbefales, men dine forudsætninger, produktet og målgruppen er jo ret vigtige for en sådan beslutning.

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/1/2005 7:49:10 PM Forfatter: Casper Sigaard

Hvad vil du sælge og hvad er dine forventninger til salget i starten. Alle de ting du nævner kan jo anbefales, men dine forudsætninger, produktet og målgruppen er jo ret vigtige for en sådan beslutning.

Som Casper siger, så skal du identificerer din målgruppe, fordi der er meget stor forskel på annonceformerne. At annoncerer i de enkelte medier er også vidt forskelligt - fx. er det 2 vidt forskellige målgrupper man rammer ved at annoncerer i EB og Børsen.
Ang. budget så skal du finde den optimale balancegang mellem dine ressourcer, og det maksimale udbytte af dem. Nogle gange er det nok at bruge nogle få tusinde andre gange, skal der en helt andet størrelsesorden til, men en ting jeg kan råde dig til på foran er søgemaskineoptimering og fokus på kampagner på fx. Google.
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja har jo 10 års erfaring med tekniske produkter. Vil sælge hånd-el/værktøj, VVS artikler, elartikler og lidt andet til private. Kun med kvalitets produkter - ikke billigt skrammel.. Målgruppen er jo private handymænd/kvinder - og på sigt erhvervskunder - hvis jeg kan få dem til at købe online.. 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Et billigt forslag ville være at bruge de lokale supermarkeders opslagstavler. Evt få venner eller bekendte til at hænge opslag op. I min lokale netto hænger der for tiden et par sedler hvor folk prøver at sælge ideen om en hjemmeside. Ved ikke hvor længe de har hængt, men alle er tømt for "afrivninger".

Jeg ville da helt klart satse på noget google adwords. Måske lige stikke fingeren i jorden til at starte med og sætte budgettet lavt. Så ser du hurtigt om det overhovedet kan flytte noget. Søgeord kunne være - billig vvs, elartikler, gør-det-selv osv....

Hvad angår annoncer så vil jeg holde mig langt fra de store aviser til at starte med (pga det koster mange penge). Sats måske på lokale aviser. Her i Århus har vi Århus Onsdag, der kan en tekst annonce vel ikke ødelægge budgettet. Hvis det så giver kunder har du fundet én af mange veje.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgemaskineoptimering er anbefalelsværdigt, og der hvor du med stor sandsynlighed får den største ROI (Return On Investment).
TV er en dyr sag, men du rammer meget bredt. Kampagner på TV3 og TV3+ kan købes for penge, mens TV2 er forbeholdt de kapitalstærke, hvor udbredelsesgraden og krav til kendskabet er i højsæddet. Man kommer meget hurtigt af med ½ mio. for en kampagne, som rammer bredt og kører i et par uger.
Så er der forskellige blade bla. "Gør det selv", som også er en mulighed. Her er prisen på lidt under 20k for en halv side og opefter (http://www.bonnierpublications.com/polopoly.jsp?d=127 nederst).
nettet er der bla. mulighed for at kører kampagner på relevante sites, men der er også mulighed for at lave "pay per sale" kampagner, hvor du kun afregner et beløb pr. solgt vare som website generer. Tradedoubler og Addpepper er ret gode i denne kategori, når der skal rammes bredt.
Jeg håber, at indlægget kan give dig et lille fingerpeg omkring muligheder, men det er budgettet, og den gode fornuft der sætter grænserne :) 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Okay NSE, der gik vi hver sin vej

Måske var jeg for beskeden i mit forslag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)