Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plads til kontorstol webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg er kommet til at tænke på hvorvidt der mon er plads til en niche webshop med kontorstole?

Ja ja - bevares - kontorstole kan man da købe overalt - lige fra Føtex til møbelforretninger, men jeg synes bare ikke at udvalget er særlig stort / godt.

Det er gerne de samme 5-7 typer stole, så en side med et bredt udvalg kunne måske være interessant? Umiddelbart tænker jeg også på nogle lidt mere eksklusive stole.

Hvad synes du???

Forslag til kategorier kunne være:

- Flotte / designer stole - til dig der gerne vil have det ser flot ud

- Komfort - hvis ægte komfort er i højsædet.

- MAssage - massage kontorstole.

Jeg glæder mig til at høre jeres meninger :)

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 18:14

Det lyder umiddelbart som en god idé. Jeg har længe gået og kigget på ny kontorstol, men kan simpelthen ikke finde et sted hvor der er et stort nok udvalg til at jeg kan lave fornuftige sammenligninger. Det ender som regel med at jeg giver op.

Hvad er din primære målgruppe? Vil du henvende dig til private eller virksomheder. Jeg kunne forestille mig der er stor forskel på hhv. de forskellige grupper's behov og budget

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:26

Det er ikke så nemt at svare på uden at lave en dybere analyse. Min umiddelbare ide når jeg kigger på Google efter "kontorstole", så kan jeg simpelthen ikke se ideen. Der er masser af konkurrence i Adwords og de organiske søgninger. Det er et behov som bliver udfyldt rigtig godt.

HVIS du gerne vil lave den, så skal du enten ud i:

• Billigere priser
  • Unikke stole
Og selv der bliver det svært. Hvis du importerer en container kan du lave nogle gode profitter, men vær opmærksom på du er nødt til at fylde en 20-40 fods container, hvilket er rigtig rigtig mange kontorstole.
Unikke stole? Arghh.. Jamen, hvem skal købe dem? Og hvordan vil du ramme dem? Du kan måske finde nogle rigtig lækre stole hos nogle udenlandske grosister og sælge.. Men det bliver rigtig svært. Jeg ville i hvert fald ikke gå ind i det medmindre jeg var en designer som havde et dygtigt grafisk øje.
(Bemærk: Mine råd gives ud fra om det er en SJOV forretning, ikke bare at den kan løbe rundt)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:38

@ Nikolaj

Tak for dit svar. Målgruppen skulle helt sikkert være BtB - det er jo her behovet er. Dog kunne jeg forestille mig at det er lettere at sælge til mindre virksomheder.

@ Lars

Jeg er 100% enig med dig. Det kræver en dybere analyse end et "hvad tror du" spørgsmål her på Amino. Ideen med tråden er blot lidt inspark for at se om der kommer noget feedback som jeg ikke selv har tænkt på.

Du har også helt ret i at der allerde er rigtig mange leverandører, og de fleste handler nok kontorstol de store steder, men en hurtig google søgning synes jeg også viser at udvalget er meget meget ens.

Fx reklamerer en virksomhed med "Danmarks Største Udvalg af kontorstole" De har 21 modeller, hvor mange af dem minder om hinanden, og derfor blot er varianter - se selv: http://www.dankontorstole.dk/ 21 er da en sjat, men ikke skræmmende mange. En søgning på Google på "kontorstol" viser på de første 2 sider giver 3 resultater med shops, der kun handler kontorstole.

Kigger man lidt til udlandet, så kan man hurtigt se at udvalget er meget større - både designmæssigt og funktionsmæssigt med fx. større fokus på ergonomi, eller massage kontorstole....

Et par eksempler er her:

Jeg vil meget gerne have flere meninger om dette emne. Også meget gene hvis der er nogen der har forslag til leverandører :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)