Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en nystartet momsregistreret enkeltmandsvirksomhed og skal endelig sende min første faktura. Jeg er slet ikke i tvivl om, hvordan fakturaen skal se ud, hvis den var til en kunde der ikke var momsregistreret, men nu skal den altså gå til et momsregistreret firma. Skal jeg helt undgå at nævne moms i fakturaen eller hvordan skal den se ud?

Håber der er nogen af jer der kan oplyse mig om hvordan dette bør foregå. Evt. vise mig et eksempel på hvordan en sådan faktura kan se ud.

God fredag! Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er du moms registreret skal uanset hvem du sælger til opkræve moms.  Momsbeløbet skal altid fremgå af fakturaen.  Husk også at dit cvr. nr. skal fremgå af fakturaen.

Du kan på skat hjemmeside finde en vejledning der specificere alle krav til en faktura.

 

Varens pris    100,00 kr

Moms             25,00 kr.

-----------------------------

Total                125,00 kr.

 

Mvh

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så er jeg ikke i tvivl om mere. Mange tak for svar. Smile

Håber det snart bliver min tur til at øse ud af viden. Indtil videre er det dog mest en vidensindsamling jeg har gang i her på amino.dk. Skype-Blush

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

altid moms på i dk... Medmindre fx at du skal lave en faktura til et firma i tyskland som også er momsregistreret. Så kan du lave den uden moms.. Og på samme måde kan de lave en faktura til dig uden moms... Det gælder i EU

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Faldt lige over ovenstående som godt nok er ved at være et "gammelt svar", men håber du kan svare på følgende:

Jeg skal netop lave en faktura til et firma i tyskland, og fået at vide at jeg skal sende den ex moms. Jeg skal jo gerne have hele beløbet incl. momsen, så jeg er i tvivl om hvad jeg gør. Kan du være behjælpelig?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Ravn

Ravn:
Det er også helt korrekt, hvis det tysk firma har et gyldigt moms nr, så SKAL du sælge varen uden moms

Og gem valideringen.

Er varen afhentet:

Skal du sælge med dansk moms.

Bare sådan du ikke pludselig hænger på en stor efterregning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)