Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

misbrug af varemærke

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Jensen:

Hej Algemanden

Jeg vil sige ligesom flere af de andre har sagt, at der desværre ikke er noget at gøre ved det.

Som jeg læser det, har han efter dig købt et .com domæne og så har du igen efterfølgende oprettet dit firma som varemærke?
Hvem af Jer havde firma først og har i begge et firma som hedder algemanden?

Du kan ikke registrere et varemærke for at tvinge dem som allerede har noget at "varemærket" til at sløjfe det de har, uanset hvor meget varemærke du køber.
Hvis du registrere dit firma som varemærke har ejer du retten til det, men det er kun hvis der EFTERFØLGENDE kommer nogle og misbruger dit varemærke/firmanavn mv.
Sådan ser jeg ikke sagen og derfor vil du have svært ved at nå nogle steder med denne registrering.

Det eneste du kan gøre er at profillere dig makant bedre en ham og vise folk at du er den RIGTIGE. Det kan du fx gøre ved at vise en stærk virksomhedsprofil. Derefter kan du så håbe på at han lukker og så er du alene på markede og derved er du urørlig.

Det er ikke 100% entydigt korrekt det du skriver. Hvis Patent- og Varemærkestyrelsen har ladet navnet registrere, så han man også rettigheden.

De undersøger grundigt om der er noget der ligger til grund for at et navn ikke kan registreres og der er inden registrering en indsigelsesperiode fra andre, hvorfor man sagtens kan registrere et navn andre har brugt.

Og man skal have styr på hvilke klasser man tilknytter til registreringen, idet at brug af forkerte klasser kan gøre ens registrering nytteløs.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En juridisk vinkel:

Jeg kan se, at du har registreret "algemanden" som ordmærke hos Patent- og Varermærkestyrelsen i klasse 37. 

Der er (hvis betingelserne er opfyldt) mulighed for at få overdraget .com-domæner gennem en proces hos WIPO. Det kan tage ned til 60 dage (hurtigere end det danske Klagenævn) og koster typisk 1.500 USD.

Se fx sagen om borsen.com

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:56

Entrepreneur - Jan:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Du kan desværre intet gøre, andet end ægre dig over der ikke har været en til at råde dig mht. domænenavne...

Ikke helt rigtigt, hvis han har registreret i de rigtige klasser.

Så en domfor at han ikke må anvende det i Dk er jeg rimelig overbevist om tages serieøst. Men det kan være en lang affære at få overdraget et .com domæne.

Nu når en "klog" advokat, som tog min idé jeg skrev til ham om og startede med at tjene penge på det, tilkendegiver negativ holdning, så opfordres han til at læse følgende:

http://www.icann.org/en/udrp/udrp.htm

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:57

Kristian Holte, KLAR Advokater:

En juridisk vinkel:

Jeg kan se, at du har registreret "algemanden" som ordmærke hos Patent- og Varermærkestyrelsen i klasse 37. 

Der er (hvis betingelserne er opfyldt) mulighed for at få overdraget .com-domæner gennem en proces hos WIPO. Det kan tage ned til 60 dage (hurtigere end det danske Klagenævn) og koster typisk 1.500 USD.

Se fx sagen om borsen.com

Det er jo også det jeg antyder tidligere, så fedt med negativ tilkendegivelse...smart!

Køb ren argan olie her

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 12:37

Hej Igen
Selvfølgelig har man rettigheden hvis de lader en registrere det.
Men man kan ikke købe en registrering for at få andre til at fjerne deres navne mv.
Uanset hvor meget du vil det kan det ikke lade sig gøre.

Eksempel.
Hvis jeg har et domænenavn som hedder sutsko-sælgeren, har købt sutskosælgeren.dk og bruger det i flæng så har jeg min fulde ret til det, men har ikke patentet fordi jeg gør det.
Køber min konkurrent "skohans" så skutskosælgeren.com og sælger sine sutsko herigennem så er det for ham også ganske lovligt.

Registrere jeg mig så efterfølgende har han stadig fuld ret til at benytte sit domænenavn til at sælge sutsko, og det må jeg bare leve med.

Hvis du tager en snak med patent og mærkevarestyrelsen så peljer de at være godt til at forklare folk dette. 

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  algemanden Skrevet kl. 13:13

hejsa

jeg kontakter nu google

da der ingen tvivl er omkring hvem der brugte navnet først, samt at det er varemærke reg og det er mit firmanavn tror jeg også der er en chance for at få dem til at overdrage com domænet

jeg skal nok vende tilbage når jeg har noget respons fra google

jimmy

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:35

algemanden:

jeg kontakter nu google

da der ingen tvivl er omkring hvem der brugte navnet først, samt at det er varemærke reg og det er mit firmanavn tror jeg også der er en chance for at få dem til at overdrage com domænet

Hvad mener du Google kan hjælpe dig med?

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 13:38

Tror ikke google kan eller gider hjælpe dig, desuden betyder en google indeksering ikke nødvendigvis at du har brugt navnet før ham. Forstår ikke at det er et så stort problem for dig, han er ikke en konkurrent til din virksomhed og hvis du brugte energien på SEO så ville der slet ikke være noget problem. Tag nu bare en snak med ham over telefonen og løs problemet som gentlemen...

PS. Du løser intet ved at være pigefornærmet. Brug energien på at forbedre din hjemmeside i stedet.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:49

algemanden:

hejsa

jeg kontakter nu google

jimmy

Google gør kun noget aktivt i forhold til Adwords-reklamer og varemærker.
Så hvis der annonceres med com-domænet i adwords, er du på rette vej, hvis ikke konkurrenten benytter adwords, skal du bruge dit krudt et andet sted, for google kan/vil ikke gøre noget udover det. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)