Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo.. Dandomain eller..?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Raufort:

Hejsa Kim,

Kan du nævne nogle af de fejl & mangler?

Ja det kan jeg da

- Produktnavn og URL er en og samme ting, hvorfor det er det ved jeg ikke, for det gør bare at hvis man optimere på produktnavnet, ændres URL'en også, og det resultere så i en redirect fra den gamle URL til den nye, hvilket jo er fint nok. Men hvorfor man overhovedet behøver at have det som en og samme ting ved jeg ikke, det gør i hvert fald at man mister en smule værdi da et link direkte til produktet er bedre end et link til en side der bliver redirectet.

- Det er ikke muligt at styre hvad der står på eksempelvis produktbilledernes Alt og title tags, Alt findes slet ikke og Title er produktnavnet. Det vil være hensigtsmedsigt at man også her kan styre det separat, i stedet for at noget bliver genbrugt på den ene eller den anden måde.

- Det er ikke muligt at styre de standardsider som findes i systemet, her tænker jeg fx på unikke titles og metadescriptions, indholdet kan styres ja, men titles og metadescriptions kan ikke. Standardsiderne tager brug af forsidens title og metadescription, hvilket resultere i duplikerede titles og metadescriptions.

- Som hovedregel skal man i en dandomainshop kende til html for at kunne opnå det man vil. fx har jeg endnu ikke set det at man kan vælge h1, h2, lave links på en produktbeskrivelse. Hvilket besværliggøre det at fx få h1 tags på siden. så kan man sige, jamen det er da meget nemt lige at skrive <h1></h1> i selve teksten, og ja det er det da også, men hvorfor er det ikke indbygget så det er muligt for en uden kendskab til HTML at skabe denne overskrift? hvis du vidste hvor mange DanDomain shops jeg har været forbi, hvor der slet ikke bruges h1, så ville du selv undre dig lidt over at Dandomain ikke har det indbygget.

- For at man kan opnå endnu flere ting, bliver man også nød til at kende en smule til Javascript.

Så fik du lige lidt af det, nu vil jeg arbejde.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 74
Fra  din e cigaret Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en dandomainshop. Jeg har været meget tilfreds mht mine googleplaveringer som jeg (endnu) ikke har arbejdet særlig meget for.. Det skyldes nok rimelig lave konkurrence, men nuvel.. JEg er interesseret i det du nævner med redirects af nedlagte kategorigrupper. Er er det omstændigt eller klare man det let? Ved du om de har lavet en trin for trin guide til det?

Kvit tobakken og lev et sundere liv uden tjære og kemikalier med en e-cigaret. Rygestop?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht den nye feature med redirects så står den på forsiden i din administration under nyheder, - da kan næsten ikke undgå at se den, når du går ind, den er frigivet den 29. august, og styres under produkter. - der er kommet et nyt punkt der hedder "omdirigeringer".

Vejl. kan du læse her http://help.dandomain.dk/Webshop6/nethelp/default.htm?turl=Documents%2F5210_Omdirrigeringer.htm

 

Hvad ang. det Kim nævner mht. manglende "H-Tags", så ja - men det kræver jo ikke kun kendskab til html, men ligeså meget kendskab til SEO! - For kender du betydningen af det, så rager det jo ikke vidt at skrive <h1>Sin tekst</h1>, og det samme med links i brødtekst på varekort.

Det synes jeg er en meget lille ting at trække frem, og hvis man endelig synes det er "for" besværligt, så kan man jo bruge en af de frit tilgængelige WYSIWYG-editorer..;-)

Men du har ret i, at der måske er nogle mangler m.h.t javascript.

Hvad jeg synes er den størtste svaghed er, den manglende mulighed for NEMT at sætte splittest op, - det kan lade sig gøre, men det kræver så meget programmering, så mine evner kommer til kort. DET er det der ærgrer mig mest.

Også er der nogle designmæssige uhensigstmæssigheder mht diffinering af skrifttype og -størrelse, som Dandomain er bekendt med, og sikkert bliver løst på et eller andet tidspunkt, og så kunne man måske ønske sig en lidt bedre WYSIWYG-editor på de sider hvor den er tilgængelig.

/Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
- Det er ikke muligt at styre hvad der står på eksempelvis produktbilledernes Alt og title tags, Alt findes slet ikke og Title er produktnavnet. Det vil være hensigtsmedsigt at man også her kan styre det separat, i stedet for at noget bliver genbrugt på den ene eller den anden måde

Det er da iøvrigt noget være sludder! - Det kan du da! på varekortene.. Du skal jo bare sætte billederne rigtigt ind fra mediearkivet... - Varelister - får den rigtig nok produktnavnet - og i min verden er det "godt nok", da produktnavnet som regel relaterer til den afbilledede varer.. Indsætter du billeder på "mellemsider" - har du også mulighed for at give billederne title tags, - du skal endda bare skrive det i den "boks" der kommer op, når du vil indsætte billede på siden - under det 3. faneblad i boksen.

/Ulrik

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Birch:

For jeg nu godt nok tilfreds med dandomain, men kan den løfte minemål om at ligge på den første side..

For da vi startet tænkte jeg mere på, hvordan det skulle se ud, frem for at tænke på Seo ( Dumt )

Jeg kan på det varmeste anbefale dig at fortsætte med din DanDomain løsning. Den har sine mangler - ligesom alle andre shopsystemer har det. Men jeg ville ikke bytte min DanDomain shop til noget som helst andet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:
Det er da iøvrigt noget være sludder! - Det kan du da! på varekortene.. Du skal jo bare sætte billederne rigtigt ind fra mediearkivet... - Varelister - får den rigtig nok produktnavnet - og i min verden er det "godt nok", da produktnavnet som regel relaterer til den afbilledede varer.. Indsætter du billeder på "mellemsider" - har du også mulighed for at give billederne title tags, - du skal endda bare skrive det i den "boks" der kommer op, når du vil indsætte billede på siden - under det 3. faneblad i boksen.

Først og fremmest, jeg snakker kun om produktkortet og varelister... Men nej det er nu ikke noget sludder, langt de fleste som jeg har mødt af DanDomain shops, bruger ikke Billedfanen hvis de kun har et enkelt billede. Og dermed har de heller ikke muligheden, eller de ved ikke de har muligheden.

SEO venlige løsninger handler ikke kun om hvordan Google opfatter siden, det handler i lige så høj grad om de funktioner/muligheder som er indbygget i det bagvedliggende system. Fx tror rigtig mange at billedfanen kun skal bruges hvis man har mere end 1 billede, og det er også sådan de har skrevet det i hjælpefilen. Man kan sige, hvorfor har man overhovedet muligheden for at tilknytte et billede under fanen Generelt? den burde være fjernet så man kun har muligheden for at tilknytte via fanen Billeder.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tror alle Kim's Fejl og mangler er blevet banket i jorden!


Hvis man arbejder med SEO skal man også have kendskab til HTML og helt sikkert vide hvordan man laver et alt tag eller et H tag.


Mht til splittest er der noget software der bare fungere skidegodt til Dandomain.. men jeg har desværre glemt navnet!  Spørg evt Karsen Lund

M  dfdf

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Raufort:

Tror alle Kim's Fejl og mangler er blevet banket i jorden!


Hvis man arbejder med SEO skal man også have kendskab til HTML og helt sikkert vide hvordan man laver et alt tag eller et H tag.

Gider egentlig ikke diskutere det her mere, men er jeg virkelig den eneste SEO mand som tænker, det er bedre at udgangspunktet er helt som det skal være, frem for at shopejeren selv skal finde ud af der ikke bruges h1 nogen steder og at dette er dårligt for SEO.

Det lyder som om at du sidder med den opfattelse at hjemmesideejere skal som minimum kunne håndtere lidt html, lidt javascript, og oven i det skal de også sætte sig ind i SEO og hvad der behøves.

Du ligger lidt ansvaret over på shopejeren, frem for at lægge ansvaret for at tingene er som de skal være til udvikleren af hjemmesiden (i det her tilfælde Dandomain) Det er lidt den fejl 40 om igen, som DeMib på et tidspunkt skrev om på sin blog. http://www.demib.dk/fejl-40-1169.html

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Ulrik - mensbasic.dk:
Det er da iøvrigt noget være sludder! - Det kan du da! på varekortene.. Du skal jo bare sætte billederne rigtigt ind fra mediearkivet... - Varelister - får den rigtig nok produktnavnet - og i min verden er det "godt nok", da produktnavnet som regel relaterer til den afbilledede varer.. Indsætter du billeder på "mellemsider" - har du også mulighed for at give billederne title tags, - du skal endda bare skrive det i den "boks" der kommer op, når du vil indsætte billede på siden - under det 3. faneblad i boksen.

Først og fremmest, jeg snakker kun om produktkortet og varelister... Men nej det er nu ikke noget sludder, langt de fleste som jeg har mødt af DanDomain shops, bruger ikke Billedfanen hvis de kun har et enkelt billede. Og dermed har de heller ikke muligheden, eller de ved ikke de har muligheden

- Så er det jo fordi de ikke har sat sig ind i hvordan tingene fungere, og det er vel mere eller mindre i egen interesse, såfremt man vil dirve nethandel, så er det vel fordi man synes det er spændende!

- Og jo - det er altså noget sludder.. For er det fordi man ikke "magter" at indsætte billedet igen, hvor det skal, for at man kan give billedet en titel på varekortet, så trækker shoppen jo så selv "produktnavnet" med over til varekortet som titel. - Så mere "idiotsikkert" kan det vel ikke være.. Jeg har endnu ikke mødt det shopsystem som "Helt selv" kan finde ud af at give billeder en individuel titel. - Mig bekendt skal man selv gøre noget aktivt i alle systemer for at billederne får et "navn".

/Ulrik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik - mensbasic.dk:

- Så er det jo fordi de ikke har sat sig ind i hvordan tingene fungere, og det er vel mere eller mindre i egen interesse, såfremt man vil dirve nethandel, så er det vel fordi man synes det er spændende!

- Og jo - det er altså noget sludder.. For er det fordi man ikke "magter" at indsætte billedet igen, hvor det skal, for at man kan give billedet en titel på varekortet, så trækker shoppen jo så selv "produktnavnet" med over til varekortet som titel. - Så mere "idiotsikkert" kan det vel ikke være.. Jeg har endnu ikke mødt det shopsystem som "Helt selv" kan finde ud af at give billeder en individuel titel. - Mig bekendt skal man selv gøre noget aktivt i alle systemer for at billederne får et "navn".

/Ulrik

Vil som sagt ikke diskutere det mere, men det handler ikke om at de ikke magter det, men det handler om at shopejeren ikke ved det, i hvert fald ikke i de mange tilfælde jeg har mødt.

Og samtidig handler det også om som jeg har skrevet før, at der i min verden ikke findes noget der hedder fejl 40, altså at det er hjemmesideejerens egen fejl. I min verden skal hjemmesidesystemet for så vidt tænke for ejeren, vejlede ejeren om det der er bedst i forhold til SEO, give shopejer de korrekte muligheder og udelade de muligheder som kan gøre at man bliver forvirret (som fx i det her tilfælde med 2 steder at oploade et billede, med hver sine muligheder).

Man kan ikke ramme alle, men har man den tankegang, så rammer man betydeligt flere shopejere, og betydeligt flere shopejere vil være i stand til, uden at læse en hel del om forskellige emner (fx HTML, Javascript og SEO), at optimere sin egen hjemmeside med de basale ting. De selv samme ting som vi stort set hver dag her på amino ser folk få at vide de mangler.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)