Værdien af forsiden i forhold til undersider har meget at gøre med, hvordan du har valgt at linke dine sider sammen og hvilken struktur du har på dit site.
Jeg gør det, der føles naturligt. Der kommer ikke eet eneste ord mere på forsiden aht. søgemaskinerne end jeg synes er relevant for de besøgende. Det er altid godt at have mange søgeord på forsiden, men det må ikke gå ud over den besøgendes indtryk af din hjemmeside.
Din chance for at optimere din forside til en søgeordskombination normalt ret lille, da du jo netop skal linke videre og fortælle om, hvad ALLE dine undersider drejer sig om. Herved ligger en spredning, som gør det lidt selvmodsigende både at fortælle om, hvad man kan finde på hele hjemmesiden samtidig med at man søger at optimere til nogle ganske få ord.
Hvis du kun er focuseret mod eet eller to bestemte søgeord og det er disse søgeord, hjemmesiden drejer sig om, så er der ingen modsætninger.
Værdien af forsiden i forhold til undersider har meget at gøre med, hvordan du har valgt at linke dine sider sammen og hvilken struktur du har på dit site.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dig fuldstændig. Jeg har tænkt mig at linke direkte til undersiderne med en menu i venstre side. I nogen af artiklerne vil der ligeledes være en link til en anden artikel hvor det er relevant. Jeg kan også poste intro udgave af alle artikler på forsiden med en "read more..." knap. Er der nogen meninger om hvilken metode har mere seo værdi?
Forsiden har det med at være den side på dit website der opnår højest linkpopularitet - det skyldes at andre sider / kataloger / søgemaskiner har det med at linke til forsiden i stedet for dybt.
Derfor kan der være meget sund fornuft i at ligge nogen af de helt tunge ord der - hvis det ellers passer ind med linkstruktur /linkbuilding og den øvrige strategi.
Forsiden er god når det gælder om at ranke højt - men er oftest lidt ringere når det handler om at konvertere - derfor er der meget strategi i at vælge sidestruktur m.m.
Det var ikke sådan jeg opfattede dit første spørgsmål.
Sådan som jeg læser det, så er den eneste forskel, at du har mulighed for at lægge søgeordene ind i din menu hvilket du ikke har me din "Read more" knap. Derfor vil jeg gå efter menu løsningen.
Det var ikke sådan jeg opfattede dit første spørgsmål.
Sådan som jeg læser det, så er den eneste forskel, at du har mulighed for at lægge søgeordene ind i din menu hvilket du ikke har me din ''Read more'' knap. Derfor vil jeg gå efter menu løsningen.
Mvh, Christian
Hej igen Christian. Ja mit første spørgesmål gik ud på om forsiden, helt fra bunden af, havde mere seo værdi end andre sider. Det har den nok men det vigtige er vel søgeord, links og strukturen som limer det sammen.
Ja read more knappen er ikke særlig seo friendly. Er der noget i vejen for at lave andre små artikler til forsiden, disse artikler kunne fungere som en slags smagsprøve og uddrag om artiklen. Jeg kunne så bruge en tekstlink istedet for read more. Hvis jeg også gør brug af menu links betyder det at der på forsiden linkes to gange til samme artikel hvilket jeg håber ikke er dårlig seo?