|
Hej Lige til at starte med vil jeg sige at jeg er amino bruger i forvejen, men har ikke lyst til at gud og hvermand skal kunne se denne tråd. ![]() Jeg sidder fast i en skruetvinge og har brug for andres øjne til at se på denne sag. Meget kort opridset Jeg er gift med en kvinde der har fået sig en depression (lider i forvejen af pts og angst) og har derfor givet op og søgt førtidspension. Den sag skulle være afgjort i sommeren 2006. Kommunen skubber den hele tiden og imellemtiden er hun så på kontanthjælp. Da jeg er selvstændig får hun det som kaldes supplerende kontanthjælp. Dvs. at hver måned skal de se et regnskab. Min løn er = overskud incl. moms. (meget sært men sådan er det, har haft en jurist på) Nu er der så kommet nye regler. Som kort går ud på at vi bliver set som en symbiotisk enhed. Ergo er jeg på kontanthjælp!!! Og så overholder jeg jo ikke min rådighedsforpligtelse. Med andre ord mener forvaltningen at jeg kan finde mig et arbejde hvor jeg kan tjene mere så jeg dermed kan forsørge min kone. Der er et par ting til der komplicere tingene: Jeg har selv valgt at blive selvstændig på trods af en kompliceret fysisk. dvs at jeg selv kunne have søgt førtidspension eller skånejob. Jeg har et smykke firma der laver håndlavede smykker. Altså et tidskrævende produkt som ikke ligger side om side i butikkerne. Jeg elsker det jeg laver og vil gøre næsten alt for at bibeholde mit firma, Men at skulle trække en ekstra løn ud nu, er total overkill. Hvad ville du gøre??? A |
. forhåbentligt er det bare en sagsbehandler der er for emsig i kommunen.
Bliv gratis medlem