Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne være leder

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

En god start er at blive leder/træner inden for noget idræt eller noget andet frivilligt arbejde.

Ellers kan man ganske hurtigt spotte vem der har lederegenskaber.

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Det mest fantastiske råd jeg har fået med hensyn til ledelse er manager-tools.com, det er gratis, men uden tvivl det bedste læring jeg nogensinde har haft fingerne i.

Lyt og lær ;)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

bookboon.com finder du over 150 gratis business bøger, mange om ledelse.

Måske det kan være en inspiration, jeg synes det er rigtig gode bøger.

Held og lykke med dine drømme om at blive leder.

Mvh.
Søren 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg må være ærlig og erkende, at jeg ikke har tålmodigheden til at læse alle de andres sikkert ganske fremragende indlæg.

Der er bare et par småting jeg vil give videre af råd. Jeg er nu 26 år, og har fungeret som leder i forskellige virksomheder i 10 år. (Jeg ved det lyder mærkeligt, men jeg havde personaleansvar meget tidligt)

Der er nogle vigtige ting, man skal være opmærksom på. Der er ikke noget galt i at ønske et job som leder. Men i dag uddannes erhvervsfolk med det ene formål at være leder. Uanset hvad de så branchemæssigt kommer til at arbejde med. Det syntes jeg er en ærgerlig måde at være leder på. Sørg for at holde dig til noget du kender til og brænder for.

Husk at det kommer til at kræve meget af dig som menneske. At tage et ansvar for andres hverdag medfører ofte, at du skal være klar til at være "ham de andre ikke kan lide", eller ham der må tage de svære og tunge valg. Da jeg sidste år måtte lukke en virksomhed, og fortælle mine ansatte at vi lukkede ned, hadede jeg mig selv for det.

Men bare det at måtte fortælle en ansat, at han er fyret, kan have fatale konsekvenser for vedkommendes liv. Ofte er man så tæt på sine folk, at man kender situationen og dermed ikke har lyst til det. Men det bliver dit job.

Det er sjovt at være leder på sin arbejdsplads. Bare husk at der også er mindre positive sider ved det.

Men go for it!

Venligst

Brian Phillip

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg arbejder udelukkende med ledere/direktører hver eneste dag. De kommer fra både det offentlige og private erhvervsliv. Jeg vil ikke skære alle over en kam, men her er alligevel noget der er ens for ledere:

  • Ønsker at være leder - have kontrollen - kunne styre processen
  • Kan skære igennem - har gennemslagskraft
  • Passioneret for ledelse - og kan få andre til at "vokse og gro"
  • At få virksomheden/medarbejderne til at være innovative - energigivende
  • Tjene penge (Private) Økonomisk overblik 
  • FOKUS - OVERBLIK - MÅLRETTET

Måske kan du vinge nogen af disse punkter af?
For at vide om du er en god leder skal du prøve det af - uddannelse alene gør det ikke Wink
Held og lykke Jonas

 

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)