har købt en nissan patrol som jeg skal bruge i mit firma,, og privat.. bilen har en totalvægt på 3025 kg spørgsmålet er så. hvad klasse ryger jeg ind under? hvis jeg læser på momsvejledningen på skats hjemmeside "citat" Fradragsregler for vare- og lastvogne med tilladt totalvægt på over 3 tons (vare- og lastvogne på gule plader samt busser), der er at anse som investeringsgoder og anvendes til både momspligtige og private formål: Fradragsret ved køb Fradragsret ved leje Fradragsret ved drift Delvist fradrag for den del af momsen, som skønsmæssigt vedrører momspligtige formål Delvist fradrag for den del af momsen, som skønsmæssigt vedrører momspligtige formål Der skal beregnes moms af den fulde salgspris, jf. dog § 43, stk. 3, nr. 3. er bilen at opfatte som investeringsgode når jeg har givet under 75000 kr for den? som jeg kan se kan jeg gøre 2 ting. vil gerne have bilen som hvor man kan fradrage alle udgifter på bilen moms mæssigt og ikke her hvor det er forholdsmæssigt, så kan jeg få den vejet ned til 2950 i totalvægt feks, kender nogle til de præcise regler der? og hvad med beskatning af bil ? og hvad med vægtafgift? når jeg skal bruge bilen blandet . skal jeg betale den der straffeafgift på 5000 om året de har været så snu at lave? for i så fald kunne det jo bedre betale sig at lade biens vægt være som den er.. køre 100 pct i firma med den og så bare have en gammel bil stående som jeg har som privat. |
moms på bil
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)