"Simple" spørgsmål: Kan jeg komme til at sælge tøj fra egen bopæl når jeg er RKI-registreret? Vil gøre det til en fuldtidsbeskæftigelse med tiden og skal dermed moms-registreres, men kan jeg det så længe jeg er i RKI ? Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg har fået et godt tilbud af nogle venner ![]() |
Arbejd hjemmefra når man er RKI-registreret?
At du så kan have problemer med leverandører, når du er i RKI er en anden sag. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Det er intet problem gennem dem jeg vil opkøbe fra. Jeg betaler jo med det samme i og med jeg får pengene på forhånd eller opkøber et lille "prøve-lager" i starten. Er der ikke nogen fra Skat & Råd herinde? |
Jeg tror dog ikke det er noget problem i at blive momsregistreret fordi man står i RKI, du har nok bare ingen mulighed for at få kredit hos nogle. Derudover er der ingen fra SKAT herinde, men der er et par revisorer o.lign. som sikkert kan komme med et mere kvalificeret svar. |
![]() |
En RKI registrering gælder i 5 år - også selvom du allerede har indgået en betalingsordning med det firma der har ladet dig registrere som dårlig betaler i RKI. Så den bedste - og næsten eneste - måde at komme ud af RKI registreret er at "vente" på de 5 år er gået - og så for alt i verden undgå en ny registrering i RKI på baggrund af andre kreditorer. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Ja, hvis din gæld BETALES, slettes din RKI registrering formentlig inden de 5 år - men ikke hvis du blot har en afbetalingsordning på din resterende gæld ;-) MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ovenstående er ikke helt fyldtsgørende, men det er i samme boldtgade. Jeg mener at have læst, at SKAT kan kræve et "depositum" for at sikrer sig at de får deres moms-penge. Da jeg ikke kan finde tråden igen, skal det dog nok tages med et gran salt (jeg kan heller ikke finde nogetpå skat.dk). Men ring da til SKAT på tirsdag, så er du sikker på at få det rigtige svar... det er flinke mennesker (når det altså er dig der tager kontakt... det er ikke så sjovt når det er dem, der føler de bliver nød til at ringe :)). |