Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkomst fra USA og andre lande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har våget mig ud i arkivet for at se om der fandtes nogle gamle indlæg der gav mig svar på mine spørgsmål, men jeg har som absolut newbee ikke været i stand til at finde svar andre steder endnu. Håber I kan hjælpe mig, selvom det -måske- allerede er besvaret før :)

Jeg modtager betalinger fra udlandet gennem Paypal. Kunderne opretter sig i et amerikansk firmas system, betaler for varen, og det amerikanske firma sender mig så en provision for deres salg til min Paypal konto.

Jeg er klar over at pengene bare skal ind på selvangivelsen
, men hvordan forholder det sig helt præcist med moms? Hvor mange procenter skal jeg opgive? Kunderne som kommer fra vidt forskellige lande betaler jo vidt forskellige momstakster.

Endnu engang, håber I kan hjælpe mig :)

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:18
Som jeg forstår dig, har du kun én kunde, nemlig det amerikanske firma, som betaler dig provision. Når du får provisionen fra det amerikanske firma, er der slet ikke pålagt moms, så hvis situationen er så enkel, som jeg opridser den her, indgår moms slet ikke i regnestykket.

Momsindberetning hører i øvrigt ikke hjemme på selvangivelsen, og egentlig momsangivelse skal du kun tænke på, hvis du rent faktisk er momsregistreret.

Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 16:27
Hej Mathias,

Tak for dit super hurtige svar.

Situationn er fuldstændig som du beskriver den. Jeg må dog lige spørge; ville situationen da være anderledes hvis jeg modtog penge fra flere forskellige firmaer?

Jeg er med på at momsangivelse og selvangivelse ikke er det samme, men vi er vel enige om at jeg skal betale skat at de penge jeg tjener, også over Paypal ;)

Tak for dit hurtige og meget brugbare svar :)

Tilmeldt 3. Apr 07
Skrevet kl. 16:28
... det skal lige siges at jeg rent faktisk er momsregistreret.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)