I princippet er den shop, som shopdanmark benytter sig af ganske gratis, den hedder oscommerce, og er et stort opensource system. Det kan hentes på
www.oscommerce.com Det shopdanmark så har gjort er at videreudvikle på den, og så vidt jeg lige kunne se integreret en helt række contributions. En contribution er et ekstra modul der er udviklet til oscommerce, og disse er ligeledes ganske gratis på oscommerce.com.
Men for at benytte sig af en rå oscommerce kræver det mange timer, og det kræver en hvis erfaring inden for
html/
php hvis man ønsker at installere contributions. Men mange forsøger selv.
Af andre udbydere af webshopløsninger er der
www.goldenplanet.dk ( som også bygger på oscommerce, men tilgengæld meget kraftigt videreudviklet, og specialprogrammeret )
www.scannet.dk ( en af de mest brugte, hvis ikke mest brugte shop på lejebasis i Danmark )
www.easyflow.dk ( Ejeren af firmaet er også på
amino, og søger du på det vil du kunne læse andre aminobrugeres efaringer)
Der er også
www.w-2-w.dk som har været omtalt her på amino, men de har fået utrolig dårlig omtale, så dem ville jeg personligt holde mig fra.
Der er også aminobrugere som ripnroll der tilbyder hjælp til oscommerce, og så vidt jeg ved ligger han i den billige ende.
Der er også
http://bitpaq.com som også er aminobruger.
Så der er nok at gå til. Derudover vil jeg lige gøre opmærskom på at designet ved dandomain shopløsningen nemt kan ændres, så det du ser i demoshoppen er stort set ikke brugt på nogle rigtige butikker.
PS. husk at beregne den ekstra udgift der er til
PBS og gateway, hvis du ønsker betalingskort såsom visa og
dankort.