Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du overvejet responsive design?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 19:45

Hej, Casper.

Tusinde tak! Jeg har selv gået og tænkt over, at lave det på mine sider, men har aldrig kunne finde ud af hvordan man gjorde. Så det glæder jeg mig til, at prøve af.

Jeg er helt enig i, at responsive web har en stor fremtid, af flere årsager, så det er helt klart noget, jeg vil kaste mig over.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 6. Jun 11
Skrevet kl. 19:50

Selv Tak Sebastian :D

Jeg håber du kan forstå mit nørdede CSS ;)

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 21:05

Hej, Casper.

Jeg skriver selv flydende HTML & CSS, så ingen problemer der! :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Casper Reiff:

Tak for et interessant indlæg - nu testede jeg lige din test side på en iPhone 4, og der skal jeg stadig zoome for at kunne læse teksten, det er nok fordi den i eksemplet opfattes som en tablet, da opløsningen på skærmen er 960 x 640 px og den kører 326 DPI.

For at lave det effektivt, skal man vel kende opløsningen på de mange forskellige devices der er på markedet? Eller er der et trick til at håndtere dette?

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 21:32

Der er forskellige hacks og genveje.. En hurtig en er at sætte viewport'en til f.eks. 320.

Hele idéen handler om at bruge procenter til at scalere med så det hele bliver forholdsvis rigtigt - uafhængig af device (i samme gruppe - som f.eks. små skærme som smartphones). Og så bruge devices egne skriftstørrelser at scalere tekst ud fra.

tjek f.eks. commonbloggers.com - et meget taknemmeligt site at lave responsive skal lige siges.

Det hele med størrelserne er stadig lidt usikkert da skærmene bliver bedre og bedre og derfor får lige så mange pixels som f.eks. tablets. Men så tager man den udfordring når det kommer.

Gammel men stadig god artikel: http://www.smashingmagazine.com/2010/11/03/how-to-build-a-mobile-website/

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 21:32

Hov.. troede jeg svarede på et andet indlæg - sorry at jeg sådan highjacker... Embarrassed

Fra Kibæk
Tilmeldt 6. Jun 11
Skrevet kl. 22:10

Hvis du tjeckede hjemmeside reiffs.dk på din iPhone, så er den ikke sat op til responsive design.. endnu..

Men http://reiffs.dk/file/responsive_web/web/ er, den jeg bruger som eksempel på siden.

Hvis det VAR den du tjeckede, så ja.. du er nødt til at kende opløsningen på de forskellige devices. Man kunne også bare lave teksten stor nok.. Android og iOS devices har typisk svært ved at læse 11-13px text.

Adobe har et program du kan bruge til at finde forskellige device-opløsninger. Mener det hedder Device Central.

Eller du kan, som Kim Dolleris nævner, designe ud fra procenter.

Wordpress nye standard tema, TwentyEleven er designet sådan.

Men så kan du ikke bruge den fede transformeringseffekt. Ikke at den er vigtig overhovedet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)