Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac must have

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

Så er min arbejds maskine blevet udskiftet med en MacBook Air. Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre jeres "Must have" MAC software eller hardware.

Altså hvilke programmer/apps kan anbefales ?
Eller er der noget smart tilbehør som i er glad for ?

Selv er jeg allerede blevet rigtig glad for TextExpander, Jing & Twitter klienten.
Dog er jeg ikke så tilfreds med Magic Mouse, så den er skiftet ud med en Logitech :)

Glæder mig til at høre jeres tips/tricks der kan hjælpe en iværksætter hverdag.

/ Brian
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Hej.

Nu bruger jeg selv Mac til studiebrug, derfor vil jeg anbefale OpenOffice (selvom det ikke just er macware), som er et gratis officeprogram, helt ligesom Microsoft office, dog synes jeg at det er meget mere funktionelt, især i Execl.

Derudover er iCal fantastisk go' - og så MobileMe selvfølgelig.

Men der er intet der slår Linux.

Touché.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Brian.

Pages
Jeg kan helt klart anbefale dig "Pages". Pages er en app, der ligner Microsoft Word rigtig meget - bare meget bedre. Pages har ovenikøbet vedlagt skabeloner til dig, så du hurtigt kan gå ind og (hvis du skal lave et CV) klikke på et CV-skabelon, og så selv lave teksten osv. Skal du f.eks. sende dit dokument til en, som ikke har MacBook (el. Pages for den sags skyld), kan du også gemme en kopi, som Word-dokument - super smart!
Pris: 59 kr.

Jeg har taget 3 skærmbilleder af, hvordan Pages ser ud - så kan du se hvordan det er :-) 

1. Preview
  2. Preview
  3. Preview

Skype kender du sikkert godt, men det er en god app, at have, synes jeg.
Pris: Gratis

Jeg ved ikke helt, hvad du beskæftiger dig med, så jeg nøjes bare med, at anbefale disse to apps som enhver kan få nytte af.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Hejsa,

Mange tak for forslagene - Pages skal da helt klart prøves.

Hvis nogle kender en god PHP editor med FTP browser - så er links meget velkommen :)

Desuden er jeg positivt overrasket over Mac´s egen Mail klient :)

/ Brian

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 19:47

Der findes ikke noget bedre end en Mac Smile lige bortset fra at der ikke er nogen docking station til de bærbare, men når jeg skal udskifte min Lenovo som efterhånden er godt slidt så snupper jeg nok en Mac

Er tidligere Mac bruger, men det er efterhånden nogle år siden og jeg har savnet den.

Havde dog glemt den lidt fordi min Lenovo med ny SSD og Win7 egentlig fungerer glimrende, men så så jeg den nye MacOS Lion og den er dælme fed Stick out tongue

Tillykke med din nye Mac

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Hej Peter,

Mange tak!
Jeg har også selv kørt Mac for 3-4 år siden - men da min Lenovo for nyligt valgte at give op, måtte jeg prøve Mac igen, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Mit største besvær er nok at jeg forsat ofte arbejder på en Windows maskine, og ender med at blande genveje/hotkey funktioner sammen på de 2 platforme ;)

Kan kun give dig ret - Lion er super lækkert og brugervenligt - det spiller bare.

Mvh Brian

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 20:24

Brian Mansfeldt:

Kan kun give dig ret - Lion er super lækkert og brugervenligt - det spiller bare.

Øv hvor er du heldig

Ja min Lenovo skal også køre til det sidste, den er ellers ret robust og ok hurtig især efter jeg skiftede til en SSD disk, den jeg har er en Core Due 2, den er nok et par år gammel, så den skulle helst holde lidt endnu

Men hvor ville det være lækkert med en Mac, alt er bare gennemført lækkert ved sådan en.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)