|
Konceptet er simpelt: Køb en CO2 kvote og brug den ikke så er jorden sparet for den udledning af CO2. En person udånder ca. 900g CO2 om dagen altså ca. 330 kr. om året. Det siges ligeledes at en person alt i alt ''bruger'' ca 20 ton CO2. Se mere og køb din egen CO" kvote: http://www.co2quota.org (Jeg har ikke noget med sitet at gøre, får ingen provision eller andet, men har bare selv købt mit eget ton CO2) |
Et lille skridt mod mindre global opvarmning?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
|
Jeg har kigget lidt på siden - men har desværre ikke forstået idéen? Hvad er det man får ud af at købe CO2, hvordan hjælper man miljøet på den måde?? I princippet kan man vel udlede alt den CO2 man vil? |
// Jesper Skov
|
Køber du en kvote så kan den således ikke bruges af de virksomheder som mangler CO2 kvoter og de bliver tvinget til at optimere deres udledning til at blive mindre. Ovenstående er som jeg har forstået systemet. |
Mvh, Lars Brink
Mange tak for det. Har for nylig set Al Gore''s film; An Inconvenient Truth - en film som virkelig beskriver det store problem den globale opvarmning er. Efter at have set alle de facts bliver man faktisk meget rystet over, at så mange lande (fx USA) ikke gør noget mere for at hindre dette. |
// Jesper Skov
|
|
Mvh, Lars Brink
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem