Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille skridt mod mindre global opvarmning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det mon måden at hjælpe en lille smugle mod den globale opvarmning?

Konceptet er simpelt: Køb en CO2 kvote og brug den ikke så er jorden sparet for den udledning af CO2.

En person udånder ca. 900g CO2 om dagen altså ca. 330 kr. om året. Det siges ligeledes at en person alt i alt ''bruger'' ca 20 ton CO2.

Se mere og køb din egen CO" kvote: http://www.co2quota.org

(Jeg har ikke noget med sitet at gøre, får ingen provision eller andet, men har bare selv købt mit eget ton CO2)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:47
Hej,

Jeg har kigget lidt på siden - men har desværre ikke forstået idéen? Hvad er det man får ud af at købe CO2, hvordan hjælper man miljøet på den måde?? I princippet kan man vel udlede alt den CO2 man vil?

// Jesper Skov

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Skrevet kl. 20:54
CO2 kvoter er indført ved en aftale hvor en del lande har accepteret at man om nogle år kun må udlede 20% mindre end i 1999 (Kyotoaftalen er det vist). Dermed får hver land en kvote tildelt som landende så fordeler til CO2 forbrugende (udledende) virksomheder. Disse kvoter kan handles frit således at en virksomhed som har lavet tiltag til at mindske CO2 allerede har flere kvoter end de skal forbruge. Dem kan de så sælge til nogen som ikke gør noget for at mindske CO2 udledningen.

Køber du en kvote så kan den således ikke bruges af de virksomheder som mangler CO2 kvoter og de bliver tvinget til at optimere deres udledning til at blive mindre.

Ovenstående er som jeg har forstået systemet.

Mvh, Lars Brink

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:15
Dato: 04-04-2007 20:53:54
Forfatter: Lars Brink
CO2 kvoter er indført ved en aftale hvor en del lande har accepteret at man om nogle år kun må udlede 20% mindre end i 1999 (Kyotoaftalen er det vist). Dermed får hver land en kvote tildelt som landende så fordeler til CO2 forbrugende (udledende) virksomheder. Disse kvoter kan handles frit således at en virksomhed som har lavet tiltag til at mindske CO2 allerede har flere kvoter end de skal forbruge. Dem kan de så sælge til nogen som ikke gør noget for at mindske CO2 udledningen.

Køber du en kvote så kan den således ikke bruges af de virksomheder som mangler CO2 kvoter og de bliver tvinget til at optimere deres udledning til at blive mindre.

Ovenstående er som jeg har forstået systemet.

Mange tak for det. Har for nylig set Al Gore''s film; An Inconvenient Truth - en film som virkelig beskriver det store problem den globale opvarmning er. Efter at have set alle de facts bliver man faktisk meget rystet over, at så mange lande (fx USA) ikke gør noget mere for at hindre dette.

// Jesper Skov

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Skrevet kl. 21:17
Ja, det kan virke nytteløst når lande som USA og Kina ikke er interesseret i at deltage i noget som virker så vigtigt.

Mvh, Lars Brink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)