Jeg har lige vundet en større konsulentopgave i England, hvor jeg kommer til at tilbringe en del tid i England, men jeg bevarer min base i Danmark Under normale omstændigheder ville jeg bare fakturere kunden for mine ydelser via mit danske firma, men kunden accepterer ikke denne fremgangsmåde, og har i stedet bedt mig om at oprette et "umbrella company", i England som de kan betale. Administrationen af dette umbrella company varetages så af en mellemmand, som står for at pengene bliver betalt og som fortæller mig, hvor meget skat jeg skal betale i England. Hele fremgangsmåden fremstår temmelig mystisk og jeg er temmelig meget i tvivl om, hvad det betyder for skattebetaling her i Danmark. Jeg kommer til at trække mine penge ud i England efter, at jeg har betalt engelsk virksomheds og indkomstskat, så hvilken slags skat skal jeg betale i Danmark? Kunden i England er en meget stor international finansiel virksomhed, så der er ikke noget "lusket" ved firmaet. Men de siger, at dette er deres standard procedure, og at der ikke er nogen vej uden om denne procedure... Nogen der har erfaringer med dette? |
Konsulentopgave i England - oprettelse af umbrella company
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)