Hej alle sammen! Mit navn er Rasmus Gyberg, jeg er 22 år gammel og går på 3.semester på markedsføringsøkonomuddannelsen på Via University College - Horsens. Uddannelsen har fokus på: - Markedsføring og salg - Økonomi - Kommunikation - Organisation og ledelse - Logistik - Erhvervsret Som en del af uddannelsen skal vi i ulønnet praktik, derfor søger jeg en praktikplads med start i februar 2012 og ca. 3 måneder frem, arbejdsugen skal være 37 timer. Den sidste del af praktikperioden, skal jeg udarbejde en hovedopgave. Formålet med praktikperioden er udarbejdes af en problemstilling/problemløsning i den valgte virksomhed, som hovedopgaven skal munde ud i. Arbejdsopgaverne i praktikperioden ligger ikke fast, men de kan udarbejdes så de passer til den enkelte virksomhed. Personligt kunne jeg i min praktikperiode godt tænke mig at komme til at arbejde i en spændende og opdateret virksomhed, hvor det er muligt at få noget ansvar og brugbar knowhow indenfor uddannelsens fokusområder. Jeg godt kunne tænke mig at få ansvar for/hjælpe til med at øge resultatet indenfor et specifikt forretnings område. Hvis jeg skal fortælle lidt om mig selv som person, ser jeg mig selv som en meget målorienteret og ansvarsbevidst person. Jeg har gennem mange år haft fast kæreste, som jeg bor med i Horsens. Efter HHX, aftjente jeg min værnepligt i Den Kongelige Danske Livgarde, derefter arbejdede jeg et år som skolevikar og på et hjem for anbragte børn og unge, hvilket jeg stadigvæk gør. Desuden ser jeg mig selv som en positiv person som brænder for erhvervslivet, da salg og handel altid har udgjort en stor del af min hverdag, hvilket jeg også håber på at det kommer til i fremtiden. Min fritid går pt. Med studie, arbejde, motion i form af fodbold og fitness, da jeg finder det utroligt vigtigt at være sund og rask, da disse elementer baner vej for en god tilværelse. Inden praktik start kunne et studiejob have interesse, for at opbygge kendskab til virksomheden inden praktikperioden starter, så begge parter kan få det optimale ud min tilstedeværelse. Grunden til at jeg at valgt netop denne uddannelse, er fordi jeg finder sammenkoblingen af det teoretiske og praktiske særdeles brugbart. Jeg glæder mig til at skal bruge teorien/ min viden i praksis. Jeg håber på at der en virksomhed som kan bruge mig, da jeg har meget at byde ind med. Slutteligt kan det nævnes at jeg har planer om at læse overbygningen, som er en professionsbachelor i international handel og markedsføring, hvilket også byder på en praktikperiode. Derfor vil det være muligt at opbygge et længere varende samarbejde, hvis begge parter ønsker dette. |
Hej Rasmus
Jeg kan måske hjælpe dig, men fysisk er vi placeret i Fredericia, så det kræver jo lidt transporttid fra din side. Dog vil mange af opgaverne sagtens kunne laves, uden at du fysisk behøver at sidde her i Fredericia.
Jeg forestiller mig et mix mellem flere af mine forskellige virksomheder, så du kommer til at prøve lidt forskelligt, men allerførst så lad mig høre lidt om de kompetencer, du allerede nu mener at besidde - Altså hvad mener du at du pt kan bidrage med, samt hvad du lidt mere specifikt gerne vil arbejde med? jl@topform-motion.dk
Dbh fra Jørgen