Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at producere et blad?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ifm. med et projekt jeg og en partner har i støbeskeen, vil jeg høre på feedback omkring udgifterne for produktion af et farveblad, et reklamemagasin på 25-30 sider.
Hvilket prisleje kan vi forvente at havne i for layout og tryk etc.: Oplag hhv. 15.000 og 30.000

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:48
Hej Lasse

Der skal lige lidt flere oplysninger på bordet.

Hvilket format skal magasinet være?

Hvad er indholdet? tekst vs billeder?

Sideantallet skal være enten 26, 28, 32 (skal kunne deles med 4)

(Lur mig om der ikke er en amino, der vil layoute det for omk. 8.000  )

Dbh Ronni

Fra Viborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Fra  signstore.dk Skrevet kl. 17:40
Hej Lasse

Vi har lige siddet med et magasin på 32 sider farvetryk i A5 format.

Det er blevet tryk i 15.000 eks på 130 gr. silk papir.

Prisen for trykket ligger lige omkring 1.75 pr magasin + moms

Ved 30.000 bliver det selvfølgelig endnu billigere

Er det meget større oplag, og har man f.eks en lidt længere deadline, kan udlandet være en mulighed at få trykt, der har vi også flere kontakter.

En god hoved regning på magasiner er ca. 1 time pr A5 side, og ca. 2 timer pr. A4 side. Derudover skal der så regnes lidt ekstra tid til at finde og redigere evt. billeder, div rentegning mv. Alt i alt endte vi på 38 timer på det pågældende projekt.

Når man er oppe og bruge så mange timer er de fleste til at forhandle timepris med.

Vi kører f.eks magasiner på offset maskiner hvor der er plads til 32 sider A5, eller 26 sider A4 på et ark, så det billigste at holde sig til 24. 32, eller 40 sider, også af hensyn til bogbinderi.

Du skal være velkommen til at kontakte os for gode råd og vildledning

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:29
Priseksemplerne du nævner er ikke afskrækkende - det handler dog om A4 size blad... såfremt man formoder alt billede materiale og tekst er på plads, så kan jeg vel forvente en "kortere" tid pr. side..?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:12
Hej,

Kender ikke særlig meget til markedet, men lasertryk.dk har vist nogle ret fornuftige priser... Ring til Esben og hils fra mig... Han er en fin fyr...

Hvis det er en kontinuerlig opgave, tror jeg godt du kan få en fornuftig pris ved at trykke i udlandet.. Kan være behjælpelig i Tyrkiet... Her er priserne ret lave og kvaliteten ret høj...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:51
Dato: 04-04-2007 22:11:44 Forfatter: Atakos.com
Hej,

Kender ikke særlig meget til markedet, men lasertryk.dk har vist nogle ret fornuftige priser... Ring til Esben og hils fra mig... Han er en fin fyr...

Hvis det er en kontinuerlig opgave, tror jeg godt du kan få en fornuftig pris ved at trykke i udlandet.. Kan være behjælpelig i Tyrkiet... Her er priserne ret lave og kvaliteten ret høj...

Nu er jeg ikke så nærig, grisk og grådig at jeg ser nogen grund til at kaste den opgave ud af landet - vil da meget hellere samarbejde med lokale, læs: Amino folk om opgaven ;-)

MVH

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)