I januar måned solgte jeg et restlager jeg havde stående fra en anden forretning jeg solgte for et godt stykke tid siden.. Da hende jeg solgte det til er nystartet kunne hun ikke betale det hele beløbet på 30.000 (hvilket skal siges er langt under indkøbspris!!) på en gang og det er fair nok. Hun foreslår så selv at hun kan betale 5000 om måneden i 6 måneder og det accepterer jeg da jeg er glad for at slippe for at have tingene stående mere. Nu er problemet bare at hun så ikke betaler!! Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte hende mange gange både på telefon og pr mail, men telefonen tager hun kun når jeg ringer fra nye nummere hun ikke kender, og mailen svarer hun heller ikke på længerer. Jeg er normalt en meget tålmodig person der altid fokuserer på det positive, meeeen der er faktisk grænser og nu vil jeg have mine penge, men hvordan får jeg det? Jeg kunne jo selvfølgelig gå til en advokat men det kan vel næsten komme til at koste mig mere end det hun skylder mig eller?? Venlig hilsen Ania :-( |
Det er en rigtig træls situation som du står i, men det som jeg først tænker når jeg læser dit indlæg er:
Nu har du vel en skriftlig aftale på at I har lavet denne tilbagebetalingsaftale ? Jeg ved ikke så meget om jura i den forbindelse, men jeg kunne forestille mig at du er langt bedre sikret ved at have en sådan.
Jeg tror at du er nød til at skrive et rigtigt brev til hende hvor du gør krav på dine penge og hvad du har tænkt dig at gøre (inkasso, advokat osv) og så sende det anbefalet. På den måde er du sikker på at hun har modtaget det. Det brev ville en advokat sikkert kunne bruge i en evt. sag.
Jeg har ingen anelse om hvorvidt brugen af en advokat lan betale sig for dig i denne sag, men det koster vel ikke noget at spørge en og få et godt råd. Der kunne måske også være forskel på om du har solgt til privat eller virksomhed i denne forbindelse...
Jeg håber for dig at du får løst problemet.