Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få fat i de offentlige institutioner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Vi har i firmaet fået en ny varegruppe som er rigtig interessant for offentlige institutioner som "underholder" børn og unge - dvs. Børnehaver, Skoler, SFO'er, Ungdoms-institutioner osv. osv.

Vi har haft enkelte som selv har henvendt sig til os, da de aktivt har søgt efter vores produkt (ikke specifikt vores produkt, men produkttypen).

Spørgsmålet er så; Er der nogen herinde som har praktisk erfaring med at sælge til offentlige institutioner som de ovennævnte? Vi kan selvfølgelig aktivt opsøge alle institutionerne, men vi ville gerne ramme noget mere centralt. På regionspland eller lign. . . . Ifht. større firma-kæder er det ret ligetil at finde ud af hvor beslutningerne tages og så gå efter struben på indkøbschefen. Men er ikke inde i hvordan det offentlige kører, så håbede der var nogen herinde som måske kunne give gode råd til hvordan organisationen er i det offentlige ifht. når institutioner skal købe udstyr?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:45

Hej Jeg har i tidligere job handlet med kommunerne og deres institutioner.

Mange kommuner er gået sammen i såkaldte indkøbsfællesskaber.

Jeg kan ikke længere huske hvilke der "hænger" sammen og ved heller ikke om de stadig er opbygget således.

Men mon ikke du kan finde lidt på Google.

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=kommunernes+f%C3%A6llesindk%C3%B8b&oq=kommunernes+f%C3%A6llesindk%C3%B8b&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1808l9265l0l10280l24l24l0l14l14l0l236l1430l2.7.1l10l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f33a0810d20ff8d7&biw=1441&bih=656

Her kom er ihvertfald nogle muligheder frem.

Kmosen.

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 09:07

Super - tusind tak for rådet! Tror også jeg vil være fræk og spørge nogle af dem som selv henvender sig ifht. netop indkøbsforeninger.

Flere råd er stadig velkomne :)

Fra Rødekro
Tilmeldt 3. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 09:14
Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 12:08

Lækkert link! Desværre ser vores produktkategori ikke ud til at være i udbud lige pt.

Tror måske også det er at gabe lidt stort. Kan se det er ret store firmaer der sidder på de eksisterende kontrakter med SKI. Vi er i kategorien IT og Tele. Det er et enkeltstående produkt vi har (altså f.eks. en speciel type vaskemaskine som er billigere i både indkøb og drift end nogen andre) og ikke store løsninger til alt muligt. Så mine tanker var egentlig lidt mindre - at komme ind på noget intranet i de forskellige relevante kommunale afdelinger.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:22

Man kommer langt (også længere end man tror) med godt gammeldags telesalg!

Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:19

Hej igen.

Jeg vil give Peter1982 ret.

I mit nuværende job foregår alt kommunalt salg via telesalg.

På de fleste kommuners hjemmeside er der link til de forskellige institutioner, med relevant info så som ledernes navn og evt. direkte telefon nummer.

Men held og lykke.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)