Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt værktøj til at skrive forretningsplan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid synes, at udarbejdelse af en forretnings plan har været vanskelig at komme i gang med. Og den er jo ofte nyttig, hvis man skal i banken efter en kassekredit eller et mindre lån eller have eksterne investor, men også til at fastholde en selv.

Jeg har til det formål fundet en website, som dog er på engelsk er efter amerikanske forhold. Men mange elementer i en forretningsplan er dog de samme om den skal være til brug i DK eller USA eller et tredje sted.

Dette website fører dig igennem en række spørgsmål, såsom virksomhedsform, ejer, ejerens viden og bagrund, marketing, salgsprognoser osv. På denne vis genereres der en forretningsplan, som kan hentes ned i PDF format.

Websitet hedder www.enloop.com

jeg håber, at I får samme nytte af værktøjet som jeg har haft.

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:33
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 10:57

Jeg har brugt et software - Business Plan Pro som har alt hvad hjertet begærer. Business Plan Pro har mange gode eksempler, men kan nemt blive et overkill. Det er dog fantastisk til løbende forretningsplaner, og da det er databasebaseret kan du arbejde meget dynamisk videre med det.

Væksthusene bruger et værktøj der hedder væksthjulet som jeg dog synes er glimrende og overskueligt.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det afhænger jo i høj grad af, hvorfor man laver en forretningsplan. Er formålet et internt værktøj til at få styr på sin forretning og overblik? Eller er det at tiltrække investorer. Jeg vil foreslå, at I skal være varsomme med de udenlandske værktøjer, hvis målet er finansiering i sidste ende. Her skal I kigge på de potentielle investorer, I vil ramme, og så skrive ud fra den optik. Men jeg vil da foreslå, at hvis det er finansiering, I er på udkig efter, så søg rådgivning i et væksthus og få den sparring, der som oftest er gratis og meget brugbar i den forbindelse.

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:13

Til Jonathans besked vil jeg ikke udtrykke det som en special advarsel mod udenlandske værktøjer, men mod værktøjer generelt. Der er et utal af eksperter der har meninger - indenlandske som udenlandske. Det er vigtigt at have målgruppen in mente og træffe dine egne valg. Mange værktøjer kan give dig 40-60% og så må du redigere meget intenst.

Business Plan Pro vaar god for mig til at lave en investor klar forretningsplan - men langt det meste er lavet manuelt.

MVH jens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)