Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Island

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, kan i mon hjælpe mig?

Jeg har sendt en række varer til Island, betalt en del for at få det ind i landet. Man betaler åbenbart momsen før man sælger varerne. 

Min kunde, som skal modtage mine varer, fortæller mig så at han har brug for et  Islandsk VAT nr. da han ellers ikke kan få sine moms penge retur. det kan jeg i øvrigt heller ikke, hvilket jo ødelægger mit db. Så det jeg håber på at få hjælp til er:

1. Hvordan får jeg hurtigst muligt et momsnr. til min kunde.

2. kan jeg få de penge jeg har betalt tilbage, da jeg faktisk (har jeg fået fortalt) ikke skal betale moms ved salg til Island.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ved slag af vare til kunder udenfor EU skal du ikke opkræve dansk moms hverken til private eller erhvevskunder. 

Hvad mener du med at du har betalt en del for at få varerne ind i landet?  Normalt er det jo din kunde der skal betale told om moms af varerne.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

tak for dit svar.


Da jeg shippede fra DK til Island var planen at jeg selv skulle sælge dvs. jeg betale told/moms i havnen, med den tanke at jeg kunne få pengene "retur" ved salg af varen. 

Det viser det sig nu jeg ikke kan, da jeg er dansk reg. hvilket man faktisk ikke kan være ved Islandsk handel. Og nu da jeg har en kunde som vil overtage alt salg så kan han ikke købe af mig da jeg mangler et isl. nr. (Kennitölu)

Men ja, det var meningen at han skulle det, men nu er varerne på Island, hvad gør jeg så?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da noget være rod du har levet. Hvordan kunne du forvente at du kunne drive handel på Island uden at være registreret der ?

Er der ikke tale om noget stort beløb vil jeg ikke bruge for meget tid på sagen og betragte den som en lærestreg. 

Den eneste jeg ser er at du eller din kunde kontakter det islanske toldvæsen og forhøre om mulighderne.  prøv evt. den danske embassade på island.  Alternativt kan du kontakte toldteknisk afdeling i Udenrigsministriets handelspolitiske kontor, de vil evt kunne hjælpe dig videre.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde sat en ansvarlig på det som havde handlet med Island før, hvilket nu har resulteret i noget rod ja, som jeg nu prøver at få styr på. 

Jeg kan sagtens sælge til andre ande uden at skulle være registreret i landet, som jeg skal i Island. 15-20000 er en slags lærestreg. Jeg vil nu gerne finde ud af hvordan jeg kan blive registret. Jeg har snakket me eksportrådet og dansk/islansk kammer - men er ikke blevet klogere eller fundet en løsning.

kan du smide et link til de steder du snakker om? jeg kan ikke finde dem. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

GERADEAUS:
kan du smide et link til de steder du snakker om? jeg kan ikke finde dem

 

Personligt tror jeg ikke det nytter noget at blive reg.  varen er jo kommet til landet så gad vide om en efterfølgende reg. hjælper dig?

Den danske embassade på island kan du vel selv finde? Toldteknisk afdeling høre under Ekportrådet.

Hvorfor kontakter du ikke det islanske toldvæsen og høre om de han finde en løsning.  Prøv evt den islandske embassade i DK.

 

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Jeg skriver her på Amino for at se om det er muligt at få et konkret råd eller erfaring. jeg har som skrevet snakket med disse og jeg er IKKE kommet videre.

Men tak for dine inputs. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

GERADEAUS:

Jeg skriver her på Amino for at se om det er muligt at få et konkret råd eller erfaring. jeg har som skrevet snakket med disse og jeg er IKKE kommet videre.

Mærkelig kommentar!

Ravn

Fra Humlebæk
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, Du opfører dig som en nar

Fra Humlebæk
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller mere præcist: du opførte dig som en nar

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)