Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs om man vil?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt.

Hvis man gerne vil lave en virksomhed som ejer flere mindre virksomheder hvordan kan det bedst strikkes sammen.

F.eks.

Jeg ejer alt (virksomheden)

ejer:

babygrød (firma)

myredronningen (firma)

køleskabe for de seje (firma)

Alle 3 ejet af Jeg ejer alt

Nu bliver det kryptisk. Hvis Jeg ejer alt er et A/S selskab og de 3 andre går dårligt og ja de går faktisk konkurs. kan Jeg ejer alt så godt gå konkurs uden du mister noget på det?

OSB Jeg overvejer self. ikke at lave det nr. Men jeg vil gerne vide lidt mere om holding selskaber. og hvad fordelene er ved dem og modsat.

Kom gerne med nogle forståelige forklaringer :)

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 20:44

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så spørger du om "kan man miste penge hvis ens A/S går konkurs"

Men hvis du starter et A/S, kan du ikke miste penge, ved at gå konkurs.

Mvh. Martin

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:03

Hej Lasse.

Opret et holdingselskab f.eks. et aps. Det koster 80.000.

Opret herefter 3 selvstændige ApS selskaber, som er ejet af holdingselskabet. Hvis et af selskaberne eller alle tre går konkurs har du ikke tabt andet end værdierne i de selvstændige ApS selskaber.

Håber det kan bruges!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47204
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Morten Marcussen:
Opret herefter 3 selvstændige ApS selskaber, som er ejet af holdingselskabet. Hvis et af selskaberne eller alle tre går konkurs har du ikke tabt andet end værdierne i de selvstændige ApS selskaber.

Med mindre banken har krævet at du underskriver selvskyldner klausul - hvilket typisk kan være tilfældet, for så vil bankgælden jo ikke være beskyttet af ApS/AS'et

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)