Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for projektansat arbejdskraft

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, håber en eller anden kan hjælpe mig.

Jeg påtænker at få udviklet noget funktionalitet på eksisterende webløsning.

Til det skal jeg bruge en mand som skal sidde i virksomheden.

Jeg har i budgettet regnet med X antal timer, altså decideret timer vedkommende SKAL arrbejde, og så se hvad vi når. Jeg vil ikke ansætte en på en normal kontrakt, da der,hvis jeg projektansatte vedkommende i 3 måneder, reelt kunne være syg i en længere periode, og jeg dermed ikke fik "fuld valuta" for pengene.

Er der nogle regler på området og hvordan kan jeg evt. gribe det an?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Du beskriver efter min bedste mening en funktionæransat. Du kan ansætte ham i f.eks. 3 mdr. så han automatisk fratræder efter 3 mdr, men jeg mener ikke, forudsat arbejdet er klart funktionær arbejde (se funktionærloven. Du kommer derfor næppe uden om løn under sygdom.

Du kan naturligvis aftale det du vil og kræve at han fakturerer dig, men bliver der en strid, vil han med funktionærloven i hånden kunne vinde en sag.

Aflønner du ham med B-indkomst, vil du når han faktisk er helt normal funktionær og underlagt dine instruktioner, stå med skatten dersom han ikke betaler, så du bør køre helt normal a-indkomst med feriepenge optjening og ATP

Du kan ansætte med prøveperiode, så de første 3 mdr har begge parter ret til at afslutte forholdet med 14 dages varsel til en hvilken som helst dag. Derved er du nede på 14 dages risiko. Jeg mener man kan tegne forsikring hos arbejddirektoratet som giver dækning (mener svarende til dagpenge beløb, så ikke fuld dækning) allerede efter 2 sygedage.

Husk også, at Ifølge ansættelsesbevisloven har en medarbejder krav på et ansættelsesbevis, såfremt medarbejderen arbejder mere end 8 timer om ugen og er ansat i et tidsrum længere end 1 måned.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:20

Mange tak for det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)