Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright af DVD Covers.?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ser det ud med copyright på DVD covers?

Må jeg tage et digitalt billed af fx. en dvd fundet på google.billeder / cdon.com eller andet i den dur?

Billederne er jo tydelighvis digitale fx på cdon.com og ikke nogen de har taget selv, men hvordan ser det ellers ud? Skal jeg hente tilladelse fra nogen steder eller er det et offentligt "billed" til frit brug?

Mvh Casper Fischer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:24

Selvfølgelig er der copyright på, ligesom på alle andre værker, og nej du må ikke "bare" tage dem andre steder fra.

Hvis det er til en webshop kan du typisk få / købe adgang til billederne gennem din leverandør :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Skrevet kl. 11:53

Mikkel Mikjær Christensen:

Selvfølgelig er der copyright på, ligesom på alle andre værker, og nej du må ikke "bare" tage dem andre steder fra.

Hvis det er til en webshop kan du typisk få / købe adgang til billederne gennem din leverandør :)

Det er brugte DVD film, så har ikke nogen levenradør :/

Skal man så hive fat i samtlige selskaber der har udgivet film ? -_-

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Skrevet kl. 11:58

Hvad hvis jeg selv tager et billed af alle dvd´er ?

Kunne jo fx. sagtens scanne dem på en scanner, kvaliteten er bare ikke top.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:59
I princippet ja eller tage billeder af dine dvd'er selv, eller købe adgang til en samlig billeder til formålet, tjek evt hvilken licens imdb udgiver deres under?
Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Skrevet kl. 12:09

Fra IMDb:

"All content included on this site, such as text, graphics, logos, button icons, images, audio clips, video clips, digital downloads, data compilations, and software, is the property of IMDb or its content suppliers and protected by United States and international copyright laws. The compilation of all content on this site is the exclusive property of IMDb and protected by U.S. and international copyright laws. All software used on this site is the property of IMDb or its software suppliers and protected by United States and international copyright laws. "

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:15

Casper Fischer:

Fra IMDb:

"All content included on this site, such as text, graphics, logos, button icons, images, audio clips, video clips, digital downloads, data compilations, and software, is the property of IMDb or its content suppliers and protected by United States and international copyright laws. The compilation of all content on this site is the exclusive property of IMDb and protected by U.S. and international copyright laws. All software used on this site is the property of IMDb or its software suppliers and protected by United States and international copyright laws. "

Det drejer sig om ophavsret. Du må ikke, uden udtrykkeligt samtykke fra indehaveren af ophavsretten, kopiere, publicere eller på anden måde gengive vedkommendes værk. Ophavsretten behøver ikke at være påberåbt, hvilket betyder, at der ikke behøver at stå noget om copyright ved værket. Ophavsretten gælder uanset.

Du kan læse mere om ophavsret her.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:15

Jeg kan ikke lige finde deres licens, men hvis den er åben (eller åben for pay) kunne det bære interesant: http://www.cdcovers.cc/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:19

Jeg er sku uheldig idag, dem her's FAQ er nede så kan ikke se om det er iorden at bruge deres indhold commericielt, mén de tilbyder ihvertfald API så du kan hente deres indhold automatisk:

http://www.freecovers.net/api/

og navnet antyder at det ikke skulle være noget problem :) Du kan jo prøve og sende dem en mail :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Skrevet kl. 12:23

John Nielsen:
Det drejer sig om ophavsret. Du må ikke, uden udtrykkeligt samtykke fra indehaveren af ophavsretten, kopiere, publicere eller på anden måde gengive vedkommendes værk. Ophavsretten behøver ikke at være påberåbt, hvilket betyder, at der ikke behøver at stå noget om copyright ved værket. Ophavsretten gælder uanset.

Jo men du kan også vende den om og sige jeg har købt DVD filmen, inklusiv cover. Så har jeg vel købt en eller anden form for rettighed i forhold til at tage et billed af den?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)