Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsmuligheder for en applikation i App-store

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har fulgt med i debatten i de seneste måneder omkring apple's regler for app's og betaling af produkter/ydelser i disse app's.

Vil jeg få afvist en app, hvis jeg har en service, hvor kunderne kan indtaste deres kortnummer i app'en og betale den vej igennem?

Alternativt må brugerne evt. oprette sig på et site, hvor de så kan have registeret deres kortnummer. I app'en kan man så have en knap der udløser en betaling med de oplysninger der er på sitet?

Nogen der har nogen erfaringer på dette område?

// Brian

Fra Stensved
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Fra  FABUlogic Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

ud fra min erfaring (og hvad jeg kan læse mig til i Apple's betingelser), så er det ikke så meget et spørgsmål om de tillader kreditkort eller ej. Paypal har f.eks. lavet et API, som man kan bruge i sin app for at lave Paypal-betalinger.

Det som Apple kigger på (så vidt jeg forstår) det er, om det du betaler for inde i app'en er digital content, som skal bruges i app'en. Det kan f.eks. være flere baner til et spil, e-bøger, abonnement på nyheder i en nyhedsapp og lign. Hvis Apple mener at det er tilfældet, så vil de kræve at det skal være muligt at købe disse ting inde fra app'en (og således sikrer Apple sig 30% af omsætningen). Du må godt samtidig tilbyde at folk kan købe det via et website (til samme pris), men det *skal* altså også være muligt direkte i app'en.

Er det man skal betale for derimod en vare eller en tjenesteydelse, som ikke er relateret til app'en som sådan, så kan du for så vidt lave betalingen som du lyster (så længe Apple's øvrige guidelines følges). Så hvis du sælger fysiske produkter eller tjenesteydelser som f.eks. klipning, wellness, dykkerkurser, eller whatever, så kan man godt slippe afsted med en løsning, som bruger kreditkortbetaling. I den forbindelse vil jeg dog mene, at det er en relativ stor omkostning at implementere den slags selv - mon ikke nogle af de danske internetbetalings-leverandører snart kommer med et API eller noget i den stil? Er der ikke også noget med noget lovgivning på området - altså omkring hvad du som "butik" må ligge inde med af kunde- og kortoplysninger og hvor og hvordan de opbevares? (den del af det ligger lidt udenfor mit speciale)

mvh.

/Sune Riedel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)