Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor råd ønskes

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har et stort IT projekt som ønskes realiseret. Kunne godt tænke mig
nogle bud på både danske og amerikanske investorer. Vil helst danske,
men er bange for at projektet er for stort (drop janteloven og undgå
kommentarer om dette). Som regel er det USA når der skal satses stort
og hurtigt. Vi er en virksomhed der omsætter for knap 300 mio. årligt
og finder dette projekt langt over vores evner og økonomi. Så kom med
nogle seriøse bud:

1. Kapitalkrav 700-800 mio. kr.

2. IT - ny søgemaskine (og ja - denne her er aldrig set før, men den er sikkert på trapperne hos Google)

3. Snarest

Ser gerne kun seriøse kommentarer om investorer muligheder - og ikke om
vi har en søgemaskine der virkelig er så god som vi tror....

Håber at få kommentarer snarest!
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:25
Man kan godt høre at du er ny her. Jantelov er ikke noget vi kender til på Amino eller andre steder for den sags skyld. Velkommen til.

Dbh Martin

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:36
Har i snakket med mckinsey og hvad siger de ??

Hvad med innovationsfonden, tror ikke det er umuligt at grave pengene op i dk med det rette team og produkt
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:34
De 700-800 mill er det et tal i har regnet frem til, eller er det et estimat der bare er slynget ud ? Og over hvor lang en periode mener i det vil tage at tjene pengene ind, eller blive store nok til et evt. Salg ? Mener i selv det er realistisk at rejse den slags penge noget sted i verden. I bedste tilfælde kan i måske rejse 100, men så skal i FANME også have styr på jeres shit og være i STÒR vækst. Må indrømme at jeg slet ikke kan se hvor det store kapital behov kommer fra.O finder det dybt useriøst. Knne måske snakke de beløb hvis i havde en millitær kontrakt på 5 nye hangar skibe eller lign. Og manglede penge til produktion !
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:33
hej DJmoose,

det er så absolut et seriøst projekt selv af Amerikansk målestok. Det lyder ellers spændende med et søgemaskineprojekt, er det indenfor semantic søgning eller andet lignende avanceret? jeg arbejde engang lidt med dem her; www.stochasto.com
anyhow, jeg vil gerne høre lidt mere om jeres projekt og har måske nogle råd om hvordan I kunne gribe sagen an.
hvis du har interesse i en snak så skriv til mig på sjn@northcappartners.com så kan vi tage den derfra.

hilsen
Søren

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 20:51
Tak for de hidtil 3 kommentarer. Her lidt respons:

Tak for velkomst Martin T.

Vi har snakket med lidt af hvert og selvom vi nu havde opfundet en helt ny søgemaskine giver det mange forhindringer. Men først så lad os lige rette kapitalkrav til 125-145 mio. (en meget væsentlig trykfejl - havde indregnet som dollars). Dog er beløbet stadig "slynget" ud, da der er mange forhold vi endnu ikke ved hvad vil koste, men ellers vil jeg ikke gå yderligere i detaljer om vores budget.

Investeringen vil ikke omfatte en verdensomspændende præsentation som f.eks. Microsoft præsteret med Vista men først og fremmest en gradvis udspredning med opstart i nogle udvalgte lande. Vores første problem strander i at vi stadig er på konceptstadie, og her har vi endnu ikke mødt nogle investorer der vil investere på dette stadie. Vi står nu overfor og skulle udarbejde en fungerende prototype - men denne del kan også løbe op.

Det jeg nu ønsker er lidt råd om er hvem man skal henvende sig til hvis man ønsker at sælge en bid af kagen til en investor som kan bidrage til prototypen.

IPE du skriver at det virker som et højt beløb (se rettelse ovenfor) og samtidig siger du at 100mio er vanskeligt. Men en investor der kan se en investering i Google i 97 på 25mio dollars har nok set et vist potentiale i idéen - vi mener at denne søgemaskine er ligeså original som f.eks. PageRank var det... Hvem vil ikke set i bagklogskabs lys investere i Google....

Hvor hurtigt pengene kan hentes ind kan jeg desværre ikke udtale mig om - men vi har da en realistisk strategi. Men håber du kan forstå beløbet lidt bedre nu. 125-145 mio. er stadig et meget stort budget - derfor skal der rådgives med bl.a. jer kloge hoveder herinde. Tror ikke lige jeg finde en investor herinde - men gode råd hjælper jo os på vej.

Sidste kommentar fra Søren
Alt kan bruges også gode råd og erfaringer. Kan desværre ikke sige noget om idéen - men det er ikke set før! Du får muligvis en mail ved lejlighed. Vi glemmer ikke. Skulle der være andre der er interesseret så smid en mail - de bliver som sagt gemt til senere brug.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:47
Mente at google folkene havde en velfungerende algoritme og et betaprodukt da de gik efter de store investorer og kun algoritmen da de fik de første penge.. correct me if iam wrong..

En anden ting, hvis i som firma omsætter for så mange penge, er det ikke muligt at lave et proof of concept inden i render investorerne i møde ?

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:16
Hej "djmoose",

www.OpenViewPartners.com kunne være et bud. De er interesserede i at investere i "Internet projekter med stort potentiale" - og gerne europæiske. Jeres projekt er måske lidt for stort til deres profil - men man kan jo aldrig vide .... 

Jeg har en kontakt der - dog kun fra en enkelt telefonsamtale.

Men, send en "personlig besked", hvis du vil have hans navn/mail.

Mvh

Jakob

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:10
Jeg synes at det lyder spændende, at I har et projekt, der kan tjene så mange penge ind.

Når man søger investor, så er der et par ting som man bør kigge på:

1) Hvordan forhindrer I andre I at gøre det samme (patent eller lign.)
2) Hvor godt kender I investor og omvendt?
3) Hvor hurtigt kan pengene tjenes hjem igen?
4) Kan I dokumentere erfaring med at opbygge firmaer i denne størrelsesorden?

Jeg går ud fra, at punkt 2 og 4 ikke er opfyldt, siden I henvender jer her.

Hvis I starter fra bar bund, så er det nok også tvivlsomt, om I kan tjene pengene hjem igen på 2-3 år, hvilket gør at punkt 3 ikke kan danne basis for en investering.

Så lige nu bør I nok fokusere på punkt 1. Hvis I ikke har patentbeskyttet jeres ide på nuværende tidspunkt, så bør I nok starte der. Få fat i en advokat, som kan hjælpe jer med at præsentere jeres ide overfor en nemt tilgængelig investor, der kan finansiere en hurtig patentbeskyttelse. Den slags kan gøres meget hurtigt hvis man kontakter de rigtige patentfolk.

Når I har patentbeskyttelse, så kan I meget nemmere få fat i folk med mange penge. Hvis I skulle være i tvivl om kontaktmuligheder, så send en email til mig efter at I har opnået patentbeskyttelsen.

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 22:29
Tak for endnu mere hjælp siden sidste indlæg.

Vi kan konkludere at vi faktisk skal have et færdig produkt, for at have en chance for at en investor vil smide penge i projektet. Det er også godt nok at vide at man kan få penge til at markedsføre projektet... men så mangler vi til udviklingen. Vi smider selv 5 mio i til udvikling og arbejder i øjeblikket på en ny plan vedr. denne del. Skal nok vende tilbage...

Ellers lige et par hurtige kommentarer til hvad i har skrevet:

Dato: 09-04-2007 09:09:30
Forfatter: lasse
Når man søger investor, så er der et par ting som man bør kigge på:

1) Hvordan forhindrer I andre I at gøre det samme (patent eller lign.)
2) Hvor godt kender I investor og omvendt?
3) Hvor hurtigt kan pengene tjenes hjem igen?
4) Kan I dokumentere erfaring med at opbygge firmaer i denne størrelsesorden?

1) Der er søgt patent - under behandling (meget svært indenfor software)
2) Vi kender ikke en investor og det giver et stort krav mht. at vise at vi har den rigtige ledelse til projektet
3) Der er nogle tal på bordet som er lovende... ikke flere kommentarer
4) Nope - stopklods!!!! Vores vildeste projekter er 5-10 mio. der er langt op.

Brian knudsen "Mente at google folkene havde en velfungerende
algoritme og et betaprodukt da de gik efter de store investorer og kun
algoritmen da de fik de første penge.. correct me if iam wrong.."

Det er rigtig nok. Det er også der vi er kommet til nu....
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)