Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email-markedsføring, teknikker og lovgivning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa- har brugt snart 3 år på udvikling og afprøvning hos udvalgte kunder på en økonomistyringsprojekt for projekter- nu skal iværksætteren for alvor i gang fra 1.dec 2011 med marekdsføting og salg.  Jeg mangler lidt overblik over teknikker/metoder for email-markedsføring, tilknyttede nyhedsbreve og ikke mindst lovgivningen/etikken på området.

Al information modtages med stor tak.

mvh TrePs

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen der er jo tykke lovbøger på området. Det kan man sku ikke bare sån skrive kort på et forum :)

Slavehandel.dk er alle de små jobs samlet på et sted. Få hjælp til ALT.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du kigger på markedsføringsloven §6, står der, at man har ikke lov til at gøre brug af uanmodet henvendelse til bestemte aftagere. Det vil sige, at du kan ikke sende en opfordrende salgs e-mail, uden at du har fået udleveret vedkommendes e-mail addresse ved f.eks. et evt. tidligere salg, herefter kan du sende sælgs opfordrende mails med tilsvarende produkter til dine kunder, men de skal have mulighed for, at afmelde modtagelsen af fremtidige mails.

Hvis du f.eks. ikke har solgt en vare til en kunde tidligere, så skal vedkommende give tilsagn til, at modtage opfordrende salgs breve elektroniskt.

Jeg har taget ovenstående fra en lovsamling fra 2009, så slå lige op i en nyere udgave. Derudover, kan du også på amino, da dette emne har været diskuteret tidligere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

svendingi:
Det vil sige, at du kan ikke sende en opfordrende salgs e-mail, uden at du har fået udleveret vedkommendes e-mail addresse ved f.eks. et evt. tidligere salg, herefter kan du sende sælgs opfordrende mails med tilsvarende produkter til dine kunder, men de skal have mulighed for, at afmelde modtagelsen af fremtidige mails.

Jeg mener bestemt ikke du må sende mail til dem, blot du har solgt dem noget - du skal have deres accept af, at modtage mails fra dig.

MVH

Thomas

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Her har du paragrafen som jeg refererer til, men som jeg har nævnt, så er det en gamel lovsamling. Desuden, så er jeg enig med dig i, at evt. kunder skal give accept om modtagelse af tilbud. Dette er der mange virksomheder som løser, ved at lave en konkurrence hvor man skal tilmelde sig. Som jeg forstår det, så ønsker han at gå efter B2B segmentet og derfor kunne det være relevant, at gøre brug af denne mulighed/§, hvis han allerede havde nogle kontakter. Desuden, så skal TrePS også være opmærksom på, at han ikke har lov til at sende den til en person, men at mailen skal henvendes til virksomheden. Derfor vil jeg anbefalle, at han læser §6 samt markedsføringsloven igennem, således at han har styr på det.

En anden mulighed kunne være, at gøre brug af et markedsførings bureau, der varetager e-mail markedsføring og dermed har nogle kontakter, som han evt. kan trække på.

Forsæt god aften :) 

§6 stk.2 Uanset stk.1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelse af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ganske rigtigt markedsføringslovens §6 der er kernen i problematikken.

Se min uddybning her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2010/05/20/er-det-spam-hvis-jeg.aspx

Bemærk, at selvom du henvender dig lovligt pr. mail, vil der ofte være nogen, der oplever det som spam alligevel. Det er generelt langt mere tjekket at henvende sig offline. Jeg selv når kun yderst sjældent at se tilbuddet, før jeg kasserer mailen. En enkelt gang har jeg endda sendt klage over en mail, som jeg ellers havde accepteret på forhånd - jeg havde bare glemt det...

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle der har svaret. Har gennempløjet markedsføringsloven sammenholdt med jeres gode kommentarer, så jeg er klar til aktion, tak til jer alle. mvh TrePS (mit produkt hedder 3PS), Ole Hückelkamp Roskilde 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Markedsføringsloven er oplagt at dykke ned i, men Forbrugerombudsmanden har udgivet sin tolkning af den under navnet Forbrugerombudsmandens Spamvejledning, og det er mere læsevenligt efter min mening. God fornøjelse med din digitale markedsføring. :)

Helt rigtigt - og hvis man alligevel kommer i tvivl, kan man også bare ringe til forbrugerombudsmanden og få vejledning.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)