Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrangør vil trække penge to år efter afholdt arrangement

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vil bare lige høre om det er ok......

For 2 år siden var jeg til et arrangement med Frank Hvam. I den forbindelse købte jeg billet via billetnet. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke altid er så god til at tjekke alt på mit bankudtog, og kan derfor heller ikke huske om pengene er trukket.

Men her for et par dage siden kom der så et brev fra arrangøren om, at de pga. tekniske problemer (sådan som jeg forstode det), nu har opdaget, at de faktisk ikke har trukket de penge for arrangementet, som altså er mere end 2 år siden jeg har bestilt og overværet.

Selvfølgelig skal de have deres penge, hvis de ikke har fået dem - det er ikke mit ærinde at "snyde" mig til en oplevelse.  - Men jeg kan oprigtigt ikke huske om de er trukket, og det er ikke teknisk muligt at gå 2 år tilbage på min netbank.

Har I andre oplvet noget lignende? Og er det helt ok efter 2 år at bede om pengene (uanset om det er sandt eller ej).

Vil bare lige høre I andre fornuftige mennesker, inden jeg ukritisk lader et girokort gå gennem netbank :-)

Mvh

 

RW

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til banken og spørg til den periode hvor de mener at de ikke er trukket, men skulle være. 

Ligeledes kan de godt opkræve dig beløbet nu. Det kan de i op til 5 år efter.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, men vil bestemt ikke mene at det er i orden.

.

Det er altså 2 år siden, og der er løbet meget vand i åen siden da. 2 årsregnskaber er afsluttet og alle må komme videre.

Når det endda er en teknisk fejl de selv har lavet så må de bare acceptere det tab - det har jo ikke været stort siden de først opdager det nu.

Prøv at tænk hvis du med dit firma kom til mit firma og sagde at for over 2 år siden havde du ikke fået betaling - den holder ikke rigtig vel?

.

Om de så har lovlig hjemmel til at gøre det ved jeg ikke, men jeg tillader mig at tvivle

RETTET: Havde ikke lige set at Mark havde skrevet at det måtte de godt 

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip:
Om de så har lovlig hjemmel til at gøre det ved jeg ikke, men jeg tillader mig at tvivle

Søg på "forældelsesloven af 1908"

De har fem år som kreditor til at indkræve det skyldige.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at det er lovligt, som Mark MK påpeger, men jeg vil mene at det vidner om, at de ikke har et sundt overblik over deres økonomi.

En tanke kunne være, at der kan være tale om en form for spekulation (her i disse krisetider) - det kan være svært for de fleste at bevise, at man har betalt en regning for to år siden, hvis man ikke har gemt en kvittering fra daværende tidspunkt. Men det er bare en tanke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Søg på "forældelsesloven af 1908"

De har fem år som kreditor til at indkræve det skyldige.

 

Loven er ændret i juni 2007 der er tre års forældelse

/Kim

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villumsen:

Mark MK:

Søg på "forældelsesloven af 1908"

De har fem år som kreditor til at indkræve det skyldige.

 

Loven er ændret i juni 2007 der er tre års forældelse

I mit tidligere arbejde handlet de udfra 5 år, og det var så sent som i 2010. Derfra jeg er bekendt med loven. Men du har ret, googlet lidt og det er 3 år som udgangspunkt nu. 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres hurtige svar og meninger. Ja - om det er 3 eller 5 år gør jo i dette tilfælde ikke den store forskel. Men det er da lidt dårlig stil. Selvfølgelig skal de have deres penge, hvis ikke de har fået dem.

Men som en skriver, hvis jeg kom efter 2 år og sagde til en af mine kunder, at jeg pga. en teknisk fejl i et regneprogram eller lign. lige havde glemt at fakturere dem 10 timer... gad vide om jeg bare fik så nemt ved det....

Nå - det er vel bare at betale og så trække på skulderen af dem.

Men tak for jeres input

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)