Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hjælp til Photoshop Elements Editor

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Skal bruge lidt hurtig hjælp :D

Jeg sidder og skal have lavet min produkter billeder lidt om. Jeg vil nemlig godt have helt hvid baggrund.

Det jeg har gjort, er at jeg har sat billedet ind i photoshop og gået ind i Levels og lavet baggrunden helt hvid. Mit problem er nu. At selve produktet også har mistet lidt farve, men det er noget med, jeg kan benytte "BRUSH" værktøjet til at få produktet oprindelige farve tilbage, men jeg kan dog ikke finde ud af det og jeg har prøvet alverdens :)

Er der en rar sjæl, der evt. lige præcis hved hvordan? Så kunne det være fedt.

Hav en lækker fredag :)

Mvh
Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 11:55

Du skal have fritlagt dit produkt, det er der mange metoder til - det afhænger af hvordan dit produkt ser ud, og hvor omfattende det skal gøres.

Men ja, én metode er at bruge en maske, og hive det originale billede frem ved at male på masken med en børste. Du kan evt. bruge en mindre børste i kanterne.

Mvh,
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 11:58

Når du har sat det billede ind du ønsker at lave hvid baggrund på, så kan du i Levels gøre baggrunden hvid, og derefter gå i "history" på en eller anden måde og på den måde, få produkt billede tilbage i oprindelig farve. Men hvordan , det ved jeg ikke ..

Og jeg forstod ikke meget af det du skrev, er ik så god til photoshop :)

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Skrevet kl. 13:46

Hvilken version af programmet har du?

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:59

ComputerLab:

Hvilken version af programmet har du?

Det er version 8.0 :)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:11

Hej Martin

Du skal sætte dit levels layer aktiv, tryk på det layer hvor du har dit levels layer og husk at vælge sort som forgrund farve, så kan du male på billedet og genskabe farverne.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 15:34

Juul:

Hej Martin

Du skal sætte dit levels layer aktiv, tryk på det layer hvor du har dit levels layer og husk at vælge sort som forgrund farve, så kan du male på billedet og genskabe farverne.

Er det muligt at få det skåret ud i pap? For jeg forstår slet ikke det du skriver og kan slet ikke finde det i photoshop

Jeg vælger CTRL + L og får baggrunden helt hvid ved at trykke det mørkeste sted. Så trykker jeg OK .. Hvad så?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:49

Du skal ikke bruge Ctrl-L

Vælg levels i adjustment layer

Gør dette layer aktiv og vælg derefter sort som forgrundsfarve.

Vælg den ønskede brush og med sort farve ”skære” du hul ned til original billedet og du vil se farverne komme frem igen.

Men hvis dine billeder har en fast farve som baggrund, så tror jeg det er bedre for dig at bruge quick selections tools og derefter refine edge

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 17:18

Jeg må hellere give op, skal have vist det .. på en video eller lig.n .. Det du skriver, forstår jeg ingenting af og det virker ikke i mit photoshop, sådan som jeg prøver det.. Jeg kan få baggrunden hvid, det er det.

Jeg tror man skal være PROF til photoshop for at finde ud af hvad du skriver :)

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Skrevet kl. 20:50

Måske noget undervisning kan hjælpe dig.

Du kan også overveje når du fremover tager dine produkt billeder, at bruge en ensfarvet baggrund, og undgå de hårde skygger ved bedre lyssætning. På den måde kan de fremtræde mere professionelle.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)