Det lyder for mig som om, du ikke har undersøgt markedet særligt grundigt. Der er meget stor forskel på en dækningsgrad på 30% og 50% - 30% kan du under ingen omstændigheder leve af hvis du importerer fra Kina (nok nok heller ikke hvis du ikke gør). Kan du ikke lave en dækningsgrad på minimum 45-50% tror jeg du kommer til at brænde fingrene. Der er stort set ingen fabrikker i Kina der gider at håndtere reklamationer (og selvom de gad, skal du betale fragt tur/retur, hvilket i løbet af kort tid ville underminere din forretning). Du får en vare leveret, og virker den ikke så har du et problem - ikke din leverandør. Dermed må du indregne de reklamationer du får, i dit dækningsbidrag. Jeg ville sætte reklamationer til mindst 10% indtil du kender produktet (efter 1-2 år). Dvs. at du skal have et brutto DB på 55-60%. Dernæst skal du beregne fragtomkostningerne, ansvarsforsikring etc. på produkterne. Her skal du regne med, at der også skal laves indfortoldning, produkterne skal lagerføres, markedsføres og så videre. Husk herunder at regne med lagerdage, hvilket kan koste en del på kassekreditten. Det er ikke for at tage modet fra dig, men det er vigtigt at huske at der er langt fra salgspris - indkøbspris = fortjeneste. |
Prissætning??
|
@ever --> Har også bestilt et lille vareparti hjem for at se på kvaliteten og sikre at leveringen kører. Men havde dog planer om at sælge varer som jeg ikke nødvendigvis har haft hjemme og kunne inspicere, da jeg ikke har råd til at tage et kæmpe lager hjem og så sælge ud. Det skulle gerne være noget "de bestiller - jeg bestiller - jeg får hjem - de får tilsendt". Så der er 2-4 ugers levering til kunderne. Jeg vil dog samtidig tage små varepartier hjem, selvom ingen har bestilt og forsøge at afsætte dem. Foreløbig vil det blot være ved hjælp af online salgskanaler som bilgalleri.dk, dba.dk og qxl.dk, men arbejder lidt på netop salgskanalerne. @kim --> Kan godt se hvad du mener. Men det er ikke noget jeg har planer om at leve af. Det er en lille forretning jeg vil gøre ved siden af min normale hverdag, så jeg kan i princippet sagtens tåle at break-even. Så hvis 10% af mine varer kommer retur og jeg må tage det som et tab og give kunden pengene retur eller ny vare, så kan jeg ikke se hvorfor en dækningsgrad på 30% ikke skulle kunne virke? Alt med told og fragt er indregnet, når jeg siger indkøbspris mener jeg "varen+fragt+told". Og jeg handler ikke direkte med nogen fabrikker. Handler med en stor kinesisk grossist, som tilsyneladende giver 1 års repair/replace garanti på alle varer (kan selvfølgelig ikke vide hvor god servicen her egentlig er), hvor jeg betaler fragten derned, mens de betaler fragten tilbage!.. Hehe, bare rolig du har ikke taget modet fra mig, er man iværksætter længe nok skal der mere til end det ;) - Men tak for det, altid glad for lidt input.. @rasmus --> Som jeg har skrevet overfor, så er det ikke en fuldtidsbeskæftigelse (ihvertfald ikke endnu ![]() |
Husk også, at det på bilgalleri.dk, dba.dk og QXL.dk koster penge at sætte ting til salg / have banner-reklamer. |
Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter
Ja mange gider ikke vente 2-4 uger, netop derfor jeg er nød til at være lidt billigere end alle andre. Men som sagt er mailordrekataloget kun en del af det. Vil også tage varer hjem som jeg kan se er lette at afsætte, således at jeg har dem på lager til hurtig levering. Ja QXL er en dyr samarbejdspartner, dba noget billigere, men bilgalleri koster nu ikke en krone.. Har ingen planer om banner-reklamer eller noget i den stil da jeg ikke har en hjemmeside.. |