Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er næste skridt, når bloggen har rundet 1000 (nogle dage 1400) unikke danske besøgende om dagen ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 18:04

Om 2 år er for lidt vil jeg ikke sige, og antallet af artikler har jeg ikke præcist afluret. Helt overordnet set er det vigtigt for din kæreste, at hun sætter sig nogle mål, og arbejder efter disse. Hvis hun ikke gør dette, vil hendes blog heller aldrig komme videre. Jeg synes hun skal sætte sig ned og sætte nogle klare, præcise og målbare mål.

Derudover synes jeg også hun skal overveje at lave videoer, oprette nyhedsbrev på bloggen og hvad der ellers her til giver mening. Flere har også været inde på dette i andre indlæg. Brug lidt af sin opsparing på at lave noget god markedsføring for bloggen. Det koster penge at lave penge.

Læg liv og sjæl i det, og vær fornuftig og kristisk, som siden og udvalget af kager til præcision udstråler.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Med den slags besøgstal på en så målrettet blog ville jeg glemme alt om affiliate netværk og banner reklamer, jeg ville gå direkte til at lave mine egne produkter og sælge dem.

Her er processen jeg ville følge.

1) Få sat et nyhedsbrev op NU!!!! Så mange besøgende men i får ikke fanget nogen leads overhovedet. I skal eje de email adresser så I kan sælge til dem. For at lokke folk til at signe up skal I lave noget gratis information som I kan give væk. Jeg har fx. skrevet en ebog som jeg giver gratis væk. Det skal være let for de besøgende at få "sign'e up" (dansk/engelsk sorry). Se evt. min blog her: http://my4hours.com. Ud over både at have en popup, har nyhedsbrevet også en prominent placering ude i højre side på alle sider.

I kunne fx. lave en kort ebog (eller rapport som det ofte hedder når vi er under 20 sider) med titien.

"Mine 10 Bedste Og Mest Hemmelige Opskrifter" - Gratis når du tilmelder dig mit nyhedsbrev

Da I allerede har indholdet kan I sikkert lave dette på en eftermiddag.

2) Sæt en autoresponder op. Når man tilmelder sig nyhedsbrevet kan I sætte en række email op der automatisk leverer en serie emails til brugeren. Den første mail skal selvfølgelig indeholde et link til hvor de kan downloade rapporten/ebogen. Mail nummer to kan måske komme et par dage efter den første hvor man spørger til om man fik downloadet og de synes at opskrifterne er lige så gode som du gør. Da I endnu ikke har et produkt at sælge gælder det mest om at holde en god kontakt med dem på dit nyhedsbrev. Som autoresponder kan I evt. bruge mailchimp.com der er gratis op til 2000 modtagere.

3) Kom i gang med at lave et produkt som I kan sælge til jeres besøgende og jeres email liste. Dette er klart det mest profitable istedet for at få et par procenter på andres affiliate aftaler.

I kan evt. starte med at lave en ebog med alle de opskrifter der har været på bloggen gennem tiden. Dette er et hurtigt produkt at lave og jeg tror at I vil blive overrasket over hvor mange der vil betale fx. 97DKK for at få det hele pænt samlet i en pdf istedet for at skulle sidde og kigge hele bloggen igennem. Så kan man også lettere printe den ud.

Jeg ville nok starte med ebogen første fordi den ligger lige til højrebenet og I vil kunne lave den superhurtigt.

Næste step ville nok være at lave en betalt medlemssite hvor I med video viser hvordan man laver kagerne. På denne måde ville I få betaling hver måned. Fx. kunne jeres medlemmer betale 50-100 kroner hver måned for at få videoerne af hvordan man laver en given kage. I kunne fx. udvide med 4 kager om måneden (med fuld video).

Hvis I kunne få en 500 betalende medlemmer (ikke urealistisk) kunne i få 25.000DKK ekstra hver måned bare på at lave disse fire videoer om måneden.

Min egen gratis ebog handler netop om at sætte betalte medlemssites op.

Pøj pøj med sitet :)

Tilmeldt 18. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:13

Tak for dit svar, som jeg synes lyder interessant.

Da en bog netop overvejes af Sarah, vil en kortere version, evt. med nogle af opskrifterne fra sitet og nogle nye et meget realistisk bud som ebog til at få gang i et nyhedsbrev.

Kan godt følge at det handler om at få opbygget en liste med abonnenter, som man så senere kan tilbyde nogle mere reelle produkter til såsom en fuld bog eller f.eks. videoer som du nævner.

Synes dog selv at 50-100 kr. for 4 videoer om måneden lyder højt, men ved intet om hvad en typisk bruger ville være villig til at betale.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jimi Rønberg:

Da en bog netop overvejes af Sarah, vil en kortere version, evt. med nogle af opskrifterne fra sitet og nogle nye et meget realistisk bud som ebog til at få gang i et nyhedsbrev.

Kan godt følge at det handler om at få opbygget en liste med abonnenter, som man så senere kan tilbyde nogle mere reelle produkter til såsom en fuld bog eller f.eks. videoer som du nævner.

Det et faktum at det bedst konverterende trafik kanal er nyhedsbreve, så dette er alpha omega og I ville kunne sætte det op en eftermiddag.

Jimi Rønberg:
ynes dog selv at 50-100 kr. for 4 videoer om måneden lyder højt, men ved intet om hvad en typisk bruger ville være villig til at betale.

Det er mange penge ja, og så længe I ikke har så meget indhold kunne i starte på en pris på 29 om måneden. Hvis folk hørte at prisen vil stige når I begynder at have flere videoer på sitet, ja så ville der nok være mange der tilmeldte sig istedet for siden.

Det handler meget om at få den "opfattede værdi" (perceived value) til at stige. Hvis I fx. også havde et forum hvor I svarede på spørgsmål fra folk og evt havde et månedligt "spørgsmål og svar" webinar (se min anbefaling af en gratis webinar service her) hvor folk kunne spørge Sarah til råds ville dette give yderligere værdi.

Så for at opsummere hvad du får for kun 49DKK om måneden (følgende er skrevet halvt til den besøgende og halvt til jer :)).

- 4 nye super lækre opskrifter i step-by-step videoer værd måned.

- De samme 4 opskrifter på nogle lækre print selv kort (med masser af fine billeder fra processen)

- Evt. videoerne som lydfil (det er let at lave en mp3 fil når I først har videoen og endnu lettere at få det outsourcet for et par $).

- Direkte adgang til Sarah (via forum) så du kan stille alle spørgsmål du måtte have

- Månedlig spørgsmål og svar session med et tema (fx. "Makroner - hvad kan de bruges til", eller "Flødeskum - kagens grundstof" - ja ok det er tydeligt jeg ikke aner det første om kager)

- Ebogen "Mine Yndlings Opskrifter" ganske gratis hvis du betaler for seks måneder af gangen

Dette kunne bare være en start. I kunne også en gang om måneden få en opskrift fra en kendt kok. Han får opmærksomhed og I får en ekstra bonus. Fx. "Denne Måned: Den Skaldede Koks ChokoMums" (igen udstiller jeg min egen kage uvidenhed :)).

Osv... Det handler alt sammen om at få pumpet den "opfattede værdi" i vejret....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 20:45

Hej Jimi

Er helt enig med Rasmus og er også overbevist om at det er vejen frem.

"The money is in the list" som amerikanerne siger.

Står faktisk meget i samme situation som din kæreste med min egen blog. Vil dog ikke stjæle tråden fra dig, så har startet min egen tråd om min blog.

Jeg har noget jeg gerne vil vise dig, som kan hjælpe dig på vej, så du får lige en PM fra mig om et øjeblik.

Jean-Michel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

... mens du tænker over næste skridt, så bør du sikre dig domænet saraskager.dk :-)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)