Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større skærmindstillinger...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige købt ny bærbar computer, som jeg forsøger at vænne mig til, men en ting jeg blandt andet ikke kan finde ud af hvordan jeg ændrer yderligere, er skærmindstillingerne. Har en 2 år gammel Sony Vaio jeg har skiftet ud med en HP Pavilion, og på Sony´en havde jeg en skærmindstilling på 1600x900, men på HP´en kan jeg max vælge størrelsen 1366x768 hvilken bare føles for stor i forhold til den på Sony´en. Er der nogen som ved om man kan gøre noget for at få en større skærmstørrelse end computeren tillader p.t.?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:49

Du kan ikke sætte opløsningen højere end skærmen kan vise.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:08

Hej Allan,

Mange nye bærbare kører med 1366 x 768 eller 1440 x 900.

Hvis din nye bærbare har en maksimal skærmopløsning på 1366 x 768 på den indbyggede skærm, vil du ikke kunne gøre opløsningen større.

Hvis du kører Windows 7, vil du kunne justere ikonernes størrelse. Det har næsten samme virkning som at ændre skærmopløsningen.

Prøv at venstre-klikke en gang på skrivebordsbaggrunden. Hold herefter venstre CTRL-taste inde, mens du scroller med musens scroll-hjul (selvfølgelig forudsat at du har en 3-knaps mus tilsluttet din bærbare).

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:20

Jeg har selv lige  købt ny bærbar som kan køre 1920x1080 det var nemlig et af mine kriterier for at skulle skifte til ny, fordi jeg synes de andre er for ringe, men det er grafikkortet det kommer an på

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:24

H∑nning:
men det er grafikkortet det kommer an på

Det er det faktisk ikke i det her tilfælde, det handler om hvilken opløsning den indbyggede skærm kan vise. Selvfølgelig har grafikkortet også noget at skulle have sagt, men jeg tror ikke at man kan finde en bærbar computer idag hvor det er grafikkortet fremfor skærmen der sætter begrænsningen på opløsningen. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:34

Det er fordi de fleste grafikkort i bærbare er det vi kaldte onboard før i tiden selvfølgelig har skærmen også noget og skulle have sagt, men ikke så meget i dag, 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:46

H∑nning:

Jeg har selv lige  købt ny bærbar som kan køre 1920x1080 det var nemlig et af mine kriterier for at skulle skifte til ny, fordi jeg synes de andre er for ringe, men det er grafikkortet det kommer an på

Mit primære krav til en bærbar computer er, at den er ultramobil, samtidigt med et godt mix af hastighed, funktionalitet og batterilevetid.
Ved mit seneste skifte af bærbar valgte jeg faktisk at gå ned i skærmstørrelse fra 15,6" til 14" og skærmopløsning fra 1680 x 1050 til 1440 x 900.
Det betyder ikke, at den bærbare ikke kan noget. Når den bærbare står i sin minidock på et af kontorene, er det skærmopløsningen på den eksterne skærm, som er begrænsningen - vist nok 1900 x 1200.
Og med sine 8GB ram og i7 processor og x64 Windows 7 klarer den sig udemærket med selv relativt tunge opgaver, og batterilevetiden er udemærket på grund af det 9-cellers batteri, der sidder i computeren.

Jeg fornemmer, at de fleste, som arbejder med programmer, som kræver større skærmopløsninger end 1440 x 900 normalt vil ty til en ekstern skærm eller en stationær computer. Bærbare med meget store skærme og skærmopløsninger vil ikke kunne holde strøm på batteriet særligt længe, hvorfor de alligevel er bundet til et strømstik. Kraftige (og måske endda dedikerede) grafikkort sluger enorme mængder strøm i forhold til de mere almindelige grafikkort, som ganske rigtigt sidder "onboard", eller indbygget.

Konklusionen må være, at man vælger specifikationer ved køb af computer alt efter de behov computeren forventes at skulle opfylde.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:13

@ John

Nu siger jeg ikke at computeren ikke kan noget, men jeg skiftede fordi jeg kørte med en IBM X61S som egenligt er god til mange ting men manglede noget skærmstørrelse og opløsning så jeg valgte en ASUS X93S som kun kører med i5 processor og 8GB ram men med et geforce gt540 kort med yderligere 1 GB ram på og så den lille detalje at skærmen er 18,4" og da jeg fik den til 4995 kr så kunne jeg ikke sige nej.

IBM er så sat til salg men bruges løbende stadigvæk til den ryger.

Derud over kører jeg også pc på 2 32" hvis jeg arbejder i stuen(poker hi hi ) ellers er det på stationær primært.

Computeren står så i skabet så har jeg lang ledning til tastatur og mus. 42" skærmen er kun til tv, ja det er lige til det røde kort men hvad vi lever jo kun en gang, og så kræver det en tålmodig kone også

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:41

Hej John

Genialt, mange tak for hjælpen - var præcis sådan en løsning jeg var ude efter når selve skærmstørrelsen ikke kan gøres større :o) nu mangler jeg så bare at vænne mig til at tasterne sidder helt anderledes forskudt end på den gamle :o)

Mange tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)