Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterpakken..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er ganske ny på dette fantastiske forum, og har derfor ikke den store indsigt i hvilke spørgsmål der er blevet stillet eller ej.

Jeg har læst Guruen Martin Thorborgs bog og derfor prøver jeg at benytte mig af denne vej.

Jeg har gennem noget tid tænkt over at lave et produkt, som kunne hjælpe nye iværksættere, og nu har jeg fundet på Iværksætter pakken.

Jeg driver dagligt et web- og marketingsbureau, hvor jeg har lidt over 300 kunder. Da mange nye iværksættere har mange ting at tænke på, ville jeg afhjælpe dem med deres grafiske profil og sørge for at de havde deres redskaber i orden.

Min pakke skulle bestå af:

1 stk hjemmeside med tilhørende CMS og fri opdateringer hos mig. Dvs tekstrettelser m.m.

1 stk dk domænenavn

200 visitkort

Derudover er jeg lidt tom for hvad man kunne stå og mangle. Man kunne eventuelt dele den op i forskellige pakker, håndværkerpakken, kontorpakken osv..

Er der nogen der har nogle fantastiske ideer til hvilke produkter jeg kunne tage med i pakken, og om det i det hele taget er en god ide?

Fra Køge
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:52
Hej
jeg vil forslå at man får 10 streamer med.

folie, print på krus, kreditkortholder, kuglepenne, pengeclips med valgfri gravering 10 % til amino'er skriv amino i beskedfeltet www.1-design.dk

Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 10:57
Kunne måske godt være en mulighed.. Tror du så ikke at noget skilte til deres biler vil være mere på plads?

Som nystartet iværksætter er jeg ikke 100% sikker på at det første man vil bruge penge på, er streamers til andre biler. Man vil måske hellere arbejde lidt på at få sin egen identitet op og stå?

Jeg havde overvejet at de fik for X antal kroner ind på en adwords konto, så de på den måde kunne få lidt markedsføring. Men ved ikke om det er en dum ide..

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:12

Hej Patrick og velkommen til Amino.

Grundlæggende tror jeg ikke på din ide omkring en iværksætterpakke, der er set mange gange før og der er også mange Aminoer, som kan tilbyde en sådanne pakke eller noget der ligner til forveksling.
Jeg tror at du skal holde tingene adskilt og holde tryksager og web adskilt.
Hold fokus på et hovedprodukt, med over 300 kunder må du jo også vide, hvor dine kvalifikationer ligger.

Vedr. Streamer så skal de være tilpas små, hvis man kun har en cykel

Smid et link til dit site og nogle referencer, så kan det være at du kan få flere svar og muligheder.
Ha`en god solrig dag.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:13
Hej Patrick,

Der er mange reklamebureauer der har den slags tilbud, og med god grund. Er man heldig bliver den lille iværksætter stor, og forhåbentlig kommer det tilsvarende større marketingbudget reklamebureauet til gode.

En simpel ting, som jeg synes mangler i de fleste iværksætterpakker, er skabeloner til Officepakken. Eks. en skabelon til Word så der altid kommer logo og kontaktoplysninger med på de dokumenter man laver, og sender ud. Det tager sandsynligvis kun 10-15 minutter for dig at lave, men det giver stor værdi for kunden.

mvh Carsten
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 11:18
Word skabelon er en genial ide.. Måske også noget outlook opsætning og signatur..
Man kunne lave det som et program de lige kørte, og så var deres outlook sat op.

Derudover har jeg tænkt på at lave nogle t-shirts og måske en eller to bluser/termotrøjer.

Mit firma hedder cmplicity og har hjemmesiden www.cmplicity.dk - Jeg er dog igang med at lave ny, da det var en jeg hurtig fik smækket sammen. Men som så mange andre måske kan nikke genkendende til, så har jeg haft lidt for travlt med nye og eksisterende kunder, at der ikke har været så meget fokus på den.

Hvis der er nogen aminoer der har prøvet eller har sådan nogle pakker, vil jeg meget gerne høre erfaringer med det. :-)

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:40
Det vi taler om her er vel at udbyde en "identitet" - altså en løsning med et ensartet og professionelt look til de ting virksomheden bruger i sin kundekontakt/markedsføring.
Det ER en god idé - hvis man skal virke seriøs så tæller både produkt og præsentation - ganske som i retorikken hvor både teknik, argumenter og fremførsel tæller :p

I Digital Out har vi brevpapir/visitkort/website/logo i vores identitet, selvfølgelig i form af word-skabeloner og lignende.. Så kan vi jo enten printe et brev, eller lave en snedig lille PDF, da vi tit sender tilbud/korrespondance digitalt. Da vi ikke er så store (4 fastansatte + 2 freelancere, dog pt. ekspanderende) tæller den profil en del for os - når jeg kommunikerer med en kunde handler det om at "flytte" ham - påvirke ham, overbevise ham, give ham tillid til os som firma. Og alle redskaberne i min skuffe skal bruges, herunder den digitale identitet, veltalenhed, et kickass projekt osv.

Så selvfølgelig er der et marked for sådan en pakke - spørgsmålet er om
det marked ikke er overrendt, og om iværksættere har nogle særlige
behov på identitetssiden. Det er
jeg ikke den rette til at vurdere, da jeg synes at vores behov er meget lig det ikke-iværksætter virksomheder ville have.

Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 14:24
Jeg har ikke rigtig set nogen tilbyde produktet på den måde jeg har tænkt mig at gøre det på.

Min tanke var at der var forskellige muligheder for pakker. Man kunne have en lille pakke, som bestod af det man SKAL have som nystartet ;-)

Pakkerne kunne stige, og den største pakke kunne måske indholde, computer, printer, opsætning af outlook osv.. Så man kunne give en pose penge, og så var det hele klaret. Som det er nu, syntes jeg man skal have fat i mange forskellige leverandører og gå og bekymre sig om det hele nu spiller osv. Ved at købe en hel pakke, kunne man slippe for at bekymre sig om det.

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:35
Jeg tror faktisk du kunne have fat i noget rigtigt.

Specielt hvis du overvejede at lave det hele som en slags ihværksætter leverandør-portal. Lidt som edbpriser og den slags.
Her kunne alle aminoerne så sælge deres services til hinanden og nye ihværksættere. Det hele skulle så kunne sortere og sættes flot op.

Ville være lidt sjovt at kunne søge efter visitkort design, via pris og lokation, og derefter det samme mht tryk af kortne også sorteret efter farver, antal, lokation og priser.

Hvis det er den slags er jeg ihvertfald sikker på mange kunne bruge det, og det ville skabe lidt mere konkurrence i branchen, på samme måde som edbpriser helt sikkert har gjort.

mvh.

Jakob

PS: Undskylder hvis dette ender med at skade nogens omsætning.. ;)

Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 15:17
Det var faktisk en rigtig fed ide.. Man kunne så måske selv sammensætte sin egen iværksætter pakke.

Med nogle guides til hvilke ting som var gode at huske, kombineret med nogle cases, så iværksætterne blev inspireret.

Andre kunne så give kommentarer til hvad der har hjulpet dem, f.eks. skrive en bog ;-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)