Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding. Hvad koster der - virker det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 242
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i DEN grad brug for nogle links ind til vores side med hundemarke 

Men vi har forhørt os rundt om for at få lavet linkbuilding, men syntes godt nok at det er dyrt, og der er jo ingen der vil garanterer at det virker.

Hvad skal vi betale for det, og har det nogle effekt? 

Lad os høre jeres erfaringer. 

Jack

Gipote.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:46

Hvad er dyrt i jeres øjne?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 13:47

Prisen afhænger vel 100% af hvilke typer links du vil have, hvis det er ligegyldigt med typen men du bare skal have links så kan du få det super billigt, tilgengæld vil du nok ikke opleve nogen effekt. 

Samtidig kan man heller ikke garantere effekten, der er ingen der kender præcis algoritmen google bruger til at organisere siderne i søgemaskinen, derfor vil man heller ikke kunne sige at du med 2000 links vil være nr. 1 på den og den søgning. 

Prøv at læs Seo Lex, google linkbuilding og tilegn dig viden, så får du lettere ved at vurdere hvad du mener i vil have gavn af. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 13:51

Jamen der er jo netop ikke noget der er dyrt - hvis bare det virker. Men vi mener jo netop at det er dyrt at smide eksempelvis 20.000 - eller bare 5000 efter det - hvis det ingen virkning har.

Der er mange der tilbyder det, og alle sammen mener at de er de bedste til at få os frem i tysk google. Men INGEN vil garantere noget.

What to do ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:01

Få jer frem i Tysk Google?

Men hvordan ligger i placeret nu, hvor langt frem regner i med at komme for xx.xxx,- osv.

Derudover så kan der gå tid før links'ne er registreret etc. i bund og grund er det jo et skud i tågen at begynde og garanterer forbedringer man ikke selv er herre over. Jeg ville ihvertfald finde det suspekt hvis jeg blev garanteret x stigning af en person på baggrund af y arbejde, når vedkommende i sidste ende ikke kan styre udefrakommende faktorer, som er så essentielle og afgørende som i SERP's.

Pointen er lidt at du kan få et estimat på effekten, men man kan ikke sætte en garanti op for du vil ligge nr. 1 på xxxx om x måneder. Vurder hvad du mener er effektivt, samt hvad du vil vurdere servicen skal koste - og gå derefter på jagt efter den rette til at klare jobbet.  

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 14:03

Der er ingen garantier med linkbuilding, og slet ikke hvis ikke man vil betale hvad det koster. 

Mit bedste råd er at du skal tage fat i nogen, som ved hvad de laver. Hvis du vælger en billig løsning, kan det i værste fald gøre mere skade end ved at lade helt være. 

Min erfaring er at det virker, men at det også koster. 

Start med at regne ud hvad det kan være værd i sidste ende også kan du vurdere hvad du vil give for det.

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 14:10

@Martin. Det er korrekt hvad du skriver. Men det er jo sådan en underlig ting med google. Jeg kan og vil ikke forlange at vi efter endt arbejde ligger nummer 1. Link building er vel en ting der skal køre hele tiden, og så må man jo se på hver måned hvad det har givet af resultater. 

Hvis jeg skal betale et eller andet hver måned, så vil jeg se resultater. Som minimum at vi bevæger os frem i søgeresultaterne.

Er det et urimeligt krav?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej overhovedet ikke, der skal selvfølgelig være en form for effekt for at investeringen i linkbuilding giver værdi til dig. Min pointe er bare at det er svært at gå ind og garantere noget, som man i virkeligheden ikke har mulighed for at styre - det kan påvirkes men ikke kontrolleres.

Som du selv siger det, det er ligepræcis en underlig størrelse med Google. Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er også meget klogt ikke at garantere noget :-). Problemet med en garanti, er at Googles indeks er levende, og hele tiden bliver påvirket. Som SEO leverandør har du ikke 100% indflydelse på hvordan Google skal ranke forskellige sider, og derfor vil en 100% garanti også være umulig at give. Der er sådan set kun en virksomhed som kan give dig en 100% Garanti, og det er Google selv. 

En SEO leverandør kan forsøge at påvirke resultaterne, udfra den viden SEO leverandøren har omkring Googles virkemåde. F.eks ved at bygge links, som sandsynligvis vil have en positiv indflydelse. Alt efter SEO leverandørens dygtighed og erfaring, kan SEO leverandøren måske estimere, og nogenlunde fortælle hvor positiv en indflydelse det vil have. 

Omvendt kan jeg sagtens sætte mig ind i din problematik. Det kan være ligesom at spille roulette når der skal vælges en SEO leverandør. Personligt ville jeg vælge den SEO leverandør som virker mest troværdig. Eventuelt kan du hyre en ekstern SEO konsulent, med den rette viden, til at gennemgå noget af det arbejde som de forskellige SEO leverandør har lavet. Der er en ting som er meget vigtigt, og det er at få SEO leverandøren til at fortælle (via skrift!) hvad det er de vil lave. Helt konkret! Der er flere som benytter sig af knap så fine teknikker, med skyggesider o.s.v. I bedste fald bliver alt det arbejde SEO leverandøren har lavet nulstillet, i værste fald ryger du helt ud af Google. Det er op til en selv at vurderer om det er en risiko man vil løbe, problemet består i at kunden ikke altid har kendskab til de negative konsekvenser det kan have, at benytte sådanne teknikker.

Mit råd er at starte ud med 2 måneder, hvor SEO leverandøren bliver betalt et eller andet, måske 4-6 timers arbejde. Efter de to måneder kan i evaluere, og se om det har været pengene værd. Er der ikke sket så meget, så kan i skifte til en anden, og har det været en success så er det jo bare at forsætte :-). Det er sådan jeg selv arbejder.

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 14:18

*Casper - god ide ! :O)

Nogle der vil byde ind på opgaven? kontakt@gipote.dk - husk at det er på tysk google at vi skal have resultater

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)