Hej og godaften på Amino.dk Dette er mit første indlæg, så jeg håber i ser igennem fingre med eventuelle fejl jeg formår at lave. Jeg har i mange år arbejdet med en idé som bliver en webshop. Jeg har nu fået rigtig mange gode tilbud på billige webshops, som næsten ingenting koster, men alligevel har det mest basale. Omkring 500 kroner og opefter. Jeg har også kigget på nogle lidt størrere løsninger, nogle shops i prisklassen omkring 15-20,000. Min virksomhed vil handle med noget som findes, men ikke noget som er på nettet endnu. Der er nogle lidt specielle krav, bla. til søgefunktionen. Jeg har pengene, men som de fleste andre bliver starten rimelig svær. Så jeg leder efter et godt råd. Skal jeg satse på at få lavet en skræddersyet løsning til mange penge, eller en færdiglavet hjemmeside til få penge? Hvad vil bedst kunne betale sig for mig? Tak for jeres hjælp! |
Forslag til hjemmeside
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
"Jeg har en hest - hvad skal jeg kalde den?" Ikke for at være arrogant - blot for at hjælpe dig til at få et brugbart svar. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Velkommen til Amino! Hvis du INGEN erfaring har med internethandel og netbutikker, så vil jeg anbefale dig, at lave en billig standard-shop, indtil du får nogle erfaringer. Der kan gå 6-12 måneder, hvorefter du så har opsamlet en masse erfaringer, og nu er i stand til at beskrive, hvad det er du efterspørger. Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg havde meget svært ved at forklare min webdesigner, hvad det var jeg gerne ville have, og det resulterede i en meget dyr løsning, som jeg ikke rigtig kunne bruge til noget...! Havde jeg derimod købt en standardløsning, så havde jeg været i gang rimelig hurtigt, og havde dannet mig den erfaring, som skulle til, for at skyde kanonen af... ![]() |
Tak for din velkomst, og dit super svar. Lige sådan noget jeg har ledt efter. Jeg har absolut ingen erfaring med webshop, dog med et par websider. Det ville hjælpe rigtig meget på mit regnskab, måske kan jeg starte uden at skulle låne, hvilket ville være kanon. Men samtidig, det som holder mig fra at købe en billig webshop, er at mit segment mest er henvendt til de lidt finere, de smårige. Derfor vil jeg jo gerne have at siden tiltaler dem, hvilket jeg er bange for en billig webshop ikke vil. Har du eller andre nogle links til nogle gode forhandlere af webshops? |
Og du skal være velkommen til at skrive eller ringe om en 5-6 måneder ![]() Held og lykke med at få det stablet på benene. /Peder |
Du skal da være velkommen til at kontakte os hvis du mener du har behov for en special løsning. Men jeg tror ærligt talt at du har mere ud af at starte op med en billig løsning. Det er der vel som sådan heller ikke nogen risiko ved. /Peder |
Mange tak for den hurtige hjælp! Jeg har taget det i har sagt til mig, og kan nu se at det er ganske rigtigt. Jeg vil starte op med en billig shop, for at mindske risikoen ved stort tab. Når jeg har fået erfaring, kan jeg opdatere hjemmesiden med en professionel løsning. Indtil videre har jeg tænkt på www.scannet.dk er det godt? Eller er der andre tilsvarrende? |
Og efter sigende skulle de være fine at starte op med. Og forresten, velkommen til. Den glemte jeg vist før. Mvh Peder |
Hej Thomas, En standardløsning kan ofte designes, så den bliver flot, og rammer netop din målgruppe. Du er altså ikke nødvendigvis bundet af et bestemt grafisk layout, bare fordi du vælger en standard løsning. Grib fat i nogle af de skappe grafikere / designere, som findes på Amino - de kan hjælpe dig videre! Læs derudover nogle af de tråde omkring webshops, og hvad de forskellige har af fordele og ulemper. Endelig skal du downloade Martin Thorborgs E-pusher Light (bog i pdf), som beskriver en masse forhold, omkring det at drive handel på internettet. Der er dog også en række tråde på Amino, som allerede dygtigt beskriver, hvad du skal være opmærksom på. |
Peder - Tak for din velkomst, det er jeg glad for :) meJensen - Jeg har nu downloadet e-pusher som du skrev, og skal til at læse den - tak for tippet. Jeg vil prøve at få snakket med en designer snart. Tak for det hele.. |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)