Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omdannelse til aps fra enkeltmandsvirksomhed med negativ egenkapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet min enkeltmandsvirksomhed om til et ApS. Jeg havde en negativ egenkapital i enkeltmandsvirksomheden og måtte derfor personligt indskyde 250000 i virksomheden for at få egenkapitalen i 0.

mit spørgsmål lyder nu

1. de 250000 jeg personligt har indskudt i mit ApS virksomhed har jeg betalt skat af. Jeg har også betalt skat af de 250000 som var negativ egenkapital i min enkeltmandsvirksomhed, i det jeg i en enkeltmandsvirksomhed betaler skat af alt privat hævet. vil jeg nu kunne trække de 250000 jeg har indskudt i ApS fra, således at jeg kan få de skattepenge tilbage som jeg allerrede har indbetalt?

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 13:36

mekkeline:

Jeg har lavet min enkeltmandsvirksomhed om til et ApS. Jeg havde en negativ egenkapital i enkeltmandsvirksomheden og måtte derfor personligt indskyde 250000 i virksomheden for at få egenkapitalen i 0.

mit spørgsmål lyder nu

1. de 250000 jeg personligt har indskudt i mit ApS virksomhed har jeg betalt skat af. Jeg har også betalt skat af de 250000 som var negativ egenkapital i min enkeltmandsvirksomhed, i det jeg i en enkeltmandsvirksomhed betaler skat af alt privat hævet. vil jeg nu kunne trække de 250000 jeg har indskudt i ApS fra, således at jeg kan få de skattepenge tilbage som jeg allerrede har indbetalt?

Du snakker om, at ændre strukturen på din forretning. - og en kvart million. Burde du ikke gå til en revisor og få nogle professionelle råd når det drejer sig om så mange penge?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47

Hej.

Nej..du har ikke betalt skat af det du har hævet privat i enkeltmandsfirmaet.

Tværtimod har du sikkert fået fradrag for tab derfra, og dermed skat reur.

Hvorfor har du ikke bare stiftetet ApS med 80k?

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)