Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskabsregler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg overvejer, at starte en virksomhed op snart, jeg har fundet leverandører, lokaler, skrevet forretningsplan, lavet budgetter osv. Jeg har bare ikke rigtig fattet det der med regnskab og bogføring helt endnu. Det jeg tænkte på var, til at starte med ville jeg starte en webshop som skal sælge nogle specielle produkter(som jeg ikke vil afsløre endnu), og efterhånden som virksomheden vokser, deltage i messer og senere oprette flere fysiske butikker. MEN... jeg har tænkt mig, at starte op som enkeltmandsvirksomhed, og senere opgradere til et selskab. Nu kommer spørgsmålene : 

1. Hvordan skal man sætte sit regnskab op, sådan helt konkret ?

2. Hvem skal lave regnskabet ?

3. Kan man re-investere ens overskud i en enkeltmandsvirksomhed, så man undgår at betale skat?

4. Hvor mange procent skal man betale i skat når man har :

4a. Enkeltmandsvirksomhed

4b. A/S

4c. Aps

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 22:55

PÅ FORHÅND TAK !:D

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:13

abdalla:

1. Hvordan skal man sætte sit regnskab op, sådan helt konkret ?

Du skal anvende principperne om det dobbelte bogholderi (debet/kredit). Det er for omfattende at komme ind på detaljer i et forum. Du bør tage et kursus, hvis du selv ønsker at håndtere regnskabet.

abdalla:

2. Hvem skal lave regnskabet ?

Der stilles ingen lovmæssige krav til, hvem som laver dit regnskab, så du kan vælge at gøre det selv, ansætte nogen i dit firma, eller få en ekstern bogholder eller revisor til at gøre det for dig.

abdalla:

3. Kan man re-investere ens overskud i en enkeltmandsvirksomhed, så man undgår at betale skat?

Nej, ikke umiddelbart.

Hvis du ønsker at bruge geninvestere overskuddet i din enkeltmandsvirksomhed, skal du anvende pengene FØR resultatet beregnes.

Dog har du mulighed for at benytte dig af virksomhedsskatteordningen (VSO). Den giver dig en række muligheder på linie med et selskab. Det vil dog også kræve, at du får en bogholder eller revisor til at håndtere regnskabet for dig.

abdalla:

4. Hvor mange procent skal man betale i skat når man har :

4a. Enkeltmandsvirksomhed

4b. A/S

4c. Aps

Enkeltmandsvirksomhed = din personlige skatteprocent, hvilket kan være alt fra 0% til 59% i skat.

Selskaber (A/S og ApS) betaler 25% i skat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)