Hej Aminoer En ven og jeg er i gang med at starte en internetportal og vi er lidt itvivl om det kan betale sig at hyre en revisor til at goere vores regnskab. Altsaa vi er ikke paa helt bar bund. Min og jeg tager lige pt. rengskab paa foerste aar paa HHX i Svendborg, men er det nok til at lave et godt rengskab? Altsaa hvis vi nu laver roed i regnskabet, hvad lyder saa boeden fra staten paa? Hvad skulle en meget lille virksomhed som vores betale i kr,- til en revisor om aaret? Mvh. Peter |
Revisor eller ej>>>>>?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
at skattereglerne i Danmark er lavet sådan, at det næsten er umuligt IKKE at bruge en revisor er desværre blot sigende for de inkompetente politikere, som sidder og bakser på netop det område, og som bestemt ikke har iværksættere eller generelt almindelige mennesker i tankerne, når de laver regler. til gengæld - der er ikke regler om at I skal bruge en revisor såfremt I kører et I/S eller 2 enkeltmandsvirksomheder. og har i styr på tal og de mest grundlæggende regler, vil i sammen med et par telefonopkald til SKAT godt selv kunne lave et fornuftigt regnskab. Der er ikke som sådan en bøde, hvis i laver fejl - andet end at i kan risikere at blive bedt om at forklare jeres regnskab yderligere. Naturligvis med måde, for hvis jeres regnskab bærer tydeligt præg af fusk, så er der nok ingen vej tilbage (og det er SKAT, der bestemmer om det bærer præg af fusk!) Nu er jeg ikke meget for at have BEHOV for en revisor selv, men må dog alligevel påpege, at en revisor kan være en Guds gave i form af sparring. Revisoren kender alle smuthuller og paragraffer, og kan hjælpe jer med at trække mange ting fra, som i ikke selv vidste man kunne. Samtidig kan han give jer et overblik over om virksomheden kører den rigtige vej ud fra jeres handleplaner - og rådgiv om eventuel ændring af selskabstype senere. Men hvis i har mod på det, så start ud uden revisor. Blot husk at bogføre ALLE og SAMTLIGE bilag og noter jer ALT hvad i laver, som koster penge eller i tjener penge på i virksomhedsøjemed. Registrer ALT hvad i hver især skyder ind i selskabet og ALT, hvad i trækker ud. Står i så med en uoverskuelig bunke bilag i januar 2008 - så kan i altid hive fat i en revisor :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Peter.. Ikke for at skyde dig ned, så er handelsskolen regnskabsniveau meget meget lavt.. Så få fat på en revisor, så kan han fortælle dig om alt, fx. virksomhedsordningen.. |
Der er to forskellige trosretninger inden for området: 1: Gør det, du er bedst til, og send regnskabet til bogholder eller revisor 2: Lav det grundlæggende regnskab selv i starten, så forstår du alle mekanismerne Hvis du er i tvivl om revisor eller ej, kan du jo gøre både-og: Lav den tidskrævende og grundlæggende bogføring (bilagstastning) selv, og så få det set igennem af en revisor, i starten ved momsafregningerne og senere bare til årsregnskabet. Så bruger I revisorens tid på den bedst mulige måde: Kvalitetskontrol, vejledning og rådgivning. |
kunne du give et bud paa hvor meget en revisor ville koste os om aaret? |
|
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)