Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS services

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Ved Gigahost få du adgang til et SMS API (det betyder, at dine systemer kan benytte SMS servicen til at sende SMS ud via). Det koster prisen på et webhotel + 0,25 øre pr. SMS. Bruger det selv på min webshop (se banner under denne tekst).

Hvordan fungere det når man skal sende sms'er ud? Skriver man dem på computeren eller på telefonen? 

- Smart shop du har dig der Casper! :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:12

Tak for det. De har et interface på deres hjemmeside. Det fungere stort set ligesom når du skriver på Amino. Mine tanker gik mere i retning af deres API. Et eventuelt booking system vil kunne kommunikere med SMS systemet, og f.eks sende SMS'er ud en 0,5 time før bestilt tid - helt automatisk. Det kræver selvfølgelig at booking systemet bliver programmeret til dette.

Med andre ord, har du præcis de samme muligheder for at automatisere og sende ting, som hvis du benyttede almindelige e-mail.

Jeg kender ikke markedet så godt. Det var lidt ved en tilfældighed jeg afprøvede det. Hvis du ligesom mig, kun sender relativt få SMS'er pr. måned, så er det en billig løsning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan sende SMS'er for 15 øre.
Har bare købt et nummer ved BiBoB. De har en SOAP API, hvor jeg så har en SOAP Client i PHP. Der via et HTTP kald (http://sms.emilstahl.dk/send.php?key=APIKEY&brugernavn=emil&nummer=88888888&besked=Hej+Aminoer) kan sende en sms fra 42 41 53 57.

Jeg har så lavet en send side

Jeg bruger det bare til at "lege" med. Men hvis man kan nøjes med at afsende fra et nummer. Er det billigere end de "rigtige" SMS Gateways. 

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:17

Emils løsning lyder meget li' som den jeg diskede op med, bare 10 øre billigere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 22:19

Casper Schneidereit:

Emils løsning lyder meget li' som den jeg diskede op med, bare 10 øre billigere.

Ud over du kan sende med navn i stedet for nummer, og at jeg ikke skal betale 29 kr. om måneden :-) 

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:24

Daniel Lehmann Jafari:

Repox:

Daniel Lehmann Jafari:

Det er til en frisør salon, det skal bare være til at sende sms'er ud :)

Ikke meget andet?

Hvorfor kan det ikke klares med en almindelig mobiltelefon?

Fordi, målet er +1000 medlemmer, og vil blive brugt op til 10 gange om måneden... 
Det ser også lidt mere professionelt ud når det bliver sendt med et rigtig sms - service.  

Det var jo i princippet sådan nogle oplysninger vi fiskede efter. Så er det jo umiddelbart en tilbudsservice og ikke en tidsbestillingsservice.

Du mangler stadig at besvare hvordan du forventer tilmelding til SMS listen skal foregå - og hvad med afmelding?

Jeg er helt sikker på at du kan få et seriøst og præcist tilbud på en implementering eller et forslag til en løsning der vil virke for dig, hvis du bliver meget mere specifik om dit reelle behov.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 22:32

Nååår, på den måde...

Jeg havde forstået at det var 0,25 øre, det må så være 0,25 kr :)

Hvad nummer bliver dine sms'er sendt fra Casper? :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 22:38

Repox:

Daniel Lehmann Jafari:

Repox:

Daniel Lehmann Jafari:

Det er til en frisør salon, det skal bare være til at sende sms'er ud :)

Ikke meget andet?

Hvorfor kan det ikke klares med en almindelig mobiltelefon?

Fordi, målet er +1000 medlemmer, og vil blive brugt op til 10 gange om måneden... 
Det ser også lidt mere professionelt ud når det bliver sendt med et rigtig sms - service.  

Det var jo i princippet sådan nogle oplysninger vi fiskede efter. Så er det jo umiddelbart en tilbudsservice og ikke en tidsbestillingsservice.

Du mangler stadig at besvare hvordan du forventer tilmelding til SMS listen skal foregå - og hvad med afmelding?

Jeg er helt sikker på at du kan få et seriøst og præcist tilbud på en implementering eller et forslag til en løsning der vil virke for dig, hvis du bliver meget mere specifik om dit reelle behov.

Tak, som sagt, er ganske uerfaren på dette område....

Det skal fungere sådan at man tilmelder sig på hjemme siden, eller udfylde en skabelon nede i salonen og der vil være en medarbejder der skriver nummeret ind i systemet...

Vil gerne høre om de forskellige systemer der findes og de forskellige systemer I kan tilbyde :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:44

Daniel Lehmann Jafari:

Tak, som sagt, er ganske uerfaren på dette område....

Det skal der være plads til :-)

Daniel Lehmann Jafari:

Det skal fungere sådan at man tilmelder sig på hjemme siden, eller udfylde en skabelon nede i salonen og der vil være en medarbejder der skriver nummeret ind i systemet...

Vil gerne høre om de forskellige systemer der findes og de forskellige systemer I kan tilbyde :)

Hvis du selv vil vælge udbyder, kan jeg godt komme med et tilbud på implementering til deres API til jeres hjemmeside.

Alternativt vil jeg godt komme med et billigere tilbud til en udbyder som jeg selv har valgt at arbejde med.

Du kan kontakte mig, og så giver jeg gerne et uforpligtende tilbud på det du vælger.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 08:52

Hej Daniel

Der er flere udbydere af frisørsystemer der allerede har SMS integreret som en service. Fordelen ved sådanne systemer er at din mor får et komplet system med onlinebooking og kassesystem, hvor systemet selv holder styr på at sende SMS når kunden booker og evt. 3 timer før behandlingen.

Jeg vil anbefale din mor at kigge efter sådan et system.

Eks.

Hairtools

Cbit

Admind

Med venlig hilsen
Mikkel Overgaard
CoolSMS A/S

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)