aaaarh Theis. Du ved godt, du sætter det lidt unfair op nu.
Årsagen er den enkle at jeg har skrevet websites for 1 måned siden, hvor den ene var på ca 1800 ord og den anden på ca 2300 ord. Tekst til forside, undersider, produktbeskrivelser etc etc. Men jeg brugte ca samme antal timer på disse to kunder. Da den med færre ord krævede mere research inden jeg kunne gå igang med skrivearbejdet. De betalte hver især 4.000 kr. for arbejdet.
Jeg vurderer, hvor mange timer jeg kommer til at lægge i research- og skrivearbejdet, og giver så min kunde et skarpt tilbud. Som mange webdesignere gør.
Det er da heller ikke alle iværksættere og selvstændige, der har brug for at investere i tekstforfatter. Måske kan man skrive en skarp tekst selv? Ligesom: hvis du vil have lavet nyt køkken derhjemme, og selv kan gøre det, ringer du vel heller ikke til en håndværker?
For 14 dage siden fik jeg en ordre på at skrive ½ A4 side - kundeudtalelse-. Arbejdet består i at ringe til en udvalgt kunde ( min kundes kunde), lave ½ times tlf interview og sætte det sammen til en god kundeudtalelse på hjemmesiden. Firmaet der her hyrer mig har 50 ansatte, og selvfølgelig bedre råd til at hyre en som mig (trods krise 1 og snart 2).