Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At bo i en hal?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey...
Jeg ved at det ikke er så aktuelt i denne undergruppe, men ...
Jeg har altid gået med tanken om at det kunne være ret spænende at indrette en bolig i en hal...
Problemet er dog at finde en hal. De lokaler som jeg har fundet interessante, udlejes som regel til erhvervs brug...
Er der nogen der har en idé om hvordan man ellers kunne få fat i ét stort rum på ca. 100-200 m2 og hvordan man evt. kunne takle det med at man egentligt mest skal bruge det til at bo i?

Hilsner,
Steph

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:49
Jeg kan sagtens genkende den drøm, og vi kender boligformen fra mange film, hvor især de rigtig seje bohemetyper har sådan en bolig.

Jeg kender en familie, som bor i en nedlagt skole. De har gymnastiksalen som en del af deres bolig.

Hvis du køber en nedlagt skole, kan du indrette gymnastiksal inkl. omklædningsrum til din egen bolig og udleje resten af skolen som bolig.

Problemet er, at der mangler den knirkende vareelevator, som kan løfte dig og din Harley direkte ind i stuen.

Desuden ligger den slags skoler ofte langt ude på landet, hvor din boligtype typisk hører til i et bymiljø.

Et andet problem er opvarmningen, men det løser du jo nok.

Held og lykke med boligjagten.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:40
Hej Hans!
vi deler samme drøm... ;-) he he..
men.. den der elevator og midtbymiljø betyder nu ikke det helt store.. havde faktisk forestillet mig at man kunne finde sådan en hal et eller andet sted ude på landet.. eller få bygget noget ud af noget metal eller noget i den stil... men.. men..
man skal nok bare holde øjnende åbne..

Hilsner,
Steph

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:12
Hej Steph,

Jeg kender det osse....har personligt indrettet "irmatårnet" i rødovre, tårnet ved inco, den med glasfacade, siden jeg var barn. Den sidste hal jeg var ude at kigge på, var på holmen bag Christiania. Har haft lejlighed i et baghus på Frb. ét stort rum med søjler, men dog kun i et plan. De findes, hallerne, men det tager tid at finde det rette tilbud. Men sig til hvis du finder noget, for så vil jeg gerne være med.... er blevet håndværker netop for at kunne bygge selv hvis chancen bød sig :)

Held og lykke...og karma....af den gode slags

Kenneth

Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:17
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:06
Hvem vil have en hal bolig? Jeg vil da hellere have en hel ;)

Sorry.. kunne ikke lade vær... jeg tror at det er det gode vejr ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:19
I fagsprog hedder det et Loft (Engelsk) det bruges som en nævnte meget i film. Det stammer fra USA og mange kender det måske fra New York. Et New Yorker loft, nogle kalder det også et Flat, du kan søge på begge ord.

Jeg ved at i Amsterdam og Rotterdam i Holland bruges det meget at lave lejligheder i nedlagte industrihaller, gerne på havneområderne.

Jeg har aldrig selv indrettet sådan et loft, men jeg har haft drømmen mange gange og var lige ved at hoppe på da jeg så et loft i Flensborg for nogle måneder siden, men den var desværre lidt for lille :-(

Jeg ved at i Frederikshavn der har de indrettet et loft i en gammel kirke som ligger i Asylgade, så kommer du forbi kunne du kigge ind eller kigge ind af vinduerne, har jeg gjordt mange gange ;-)

Jeg har selv en bog som hedder "Den store bog om Boliger" som er en inspirations bog, hvor der også er eksempler på lofts. Den har ISBN nummer 3-936761-90-6

Men generalt kan man sige at der mange gange er tale om forskyldninger af lofts og gulv højder, forskellige etage højder, store vindues partier (som nok stammer fra den oprindelige ide i en industri/lager hal) og ellers åbenhed :-)

Men bestemt et intresant emne og en dag når jeg får tid og lyst så indretter jeg sådan en, ud fra fri fantasi så skal jeg gerne vise dig det, hvis ikke du har lavet dit loft i virkeligheden først ;-)

Edit: 

Jeg har dog indrettet et toilet ud fra nogenlunde samme principper, noget min gamle konstruktionslærer ikke var meget for ;-)  Men der indgik elementer som åbenhed, lys og sollys i, noget som fint kunne harmonere med loft princippet :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)