Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registrering og firmanavn??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er helt ny og er stille og roligt igang med forberedelserne til at starte min enkeltmands virksomhed op, men har et lille problem som jeg håber at kunne få svar på. problemet er at jeg gerne vil tilbyde to forskellige ydelser med hvert sit "firma" navn og her er mit spørgsmål så: Må jeg registrere firmaet i mit eget navn og så bare kalde de to firmaer hver deres navn eller skal firmaet registreres med firmanavn?

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:59

Hej White,

Du bestemmer helt selv, hvad du vil kalde dit firma og dine ydelser. SKAT er glade så længe du sørger for, at afregne din moms og din skat.

Dog vil der uden tvivl gå ged i den, hvis du registrerer mere end et navn til dit firma, altså et binavn - ihvertfald når vi snakker enkeltmandsvirksomhed. Du starter med at få et CVR.nr. som altid vil følge dig. Opretter du flere enkeltmandsvirksomheder/binavne efter dette, betegnes disse SE-nr. Det er jo sådan set også fint nok, men SKAT kan ganske enkelt ikke håndtere det i deres systemer og jeg snakker af erfaring. Så hvis du vil give et billede udadtil som professionel erhvervsdrivende, så skal du tænke dig om allerede her... 

Skriv en PM hvis jeg skal hjælpe dig helt konkret !

Overvej i øvrigt om ikke du vil starte som ApS i stedet for. Det kan redde dig fra en større gæld, hvis ikke dit eventyr forløber som planlagt. Også her snakker jeg af erfaring :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

Hej.

Hvad er det for noget sludder med SE-numre.

Jeg har en kunde, der kører med 7 SE-numre uden problemer.

Enten er du selv skyld i, at der gik ged i den med dit SE-nummer, eller har du haft for dårlige

rådgivere/bogholdere.

SKAT kan sagtens finde ud af dette!

MvH

Peter 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)