Hey there guys & gals. Jeg sad lige og kiggede rundt på et par forskellige affiliate sider. Til det her "tankeeksperiment" var det især sider som den her om kradsetræer, eller den her om anal dildoer, jeg tænkte på. De to nævnte eksempler er ekstremt simpelt bygget op. Øverst står noget glimrende tekst om emnerne (jeg har ikke skrevet det, så det der var ikke en skamløs ros af mig selv), og nedeunder ser man så sammenligningstabellen over forskellige kradsetræer og sjove dildoer. Det er nemt, hurtigt og bekvemt, og jeg kunne forestille mig at en stor del af de besøgende rent faktisk klikkede sig videre fra siden i stedet for at lukke den ned. Kudos til Casper Schneidereit for dén bedrift. Hvorfor er der ikke flere webshops med sådanne sider? Hvorfor er der slet ikke nogle? Hvorfor er det kun affiliate sider, der er bygget op så simpelt og flot? I stedet for at have en kampstor webshop, kunne man da ikke som webshopejer med f.eks. netop kattetræer satse på at lave sådan en side her, og så i stedet for at sende besøgende videre til andre sider, så rent faktisk bare lade dem checke ud på selv samme side? Alternativet til dette er store og rodede webshops, hvor man bliver bombet til stenalderen med tekst eller lavtopløselige billeder, og som jeg stærkt tvivler på konverterer særligt pænt. Hvis en webshop som dén her med hiphop tøj (jeg har intet at gøre med siden) nu lavede en sådan simpel side i stedet for den rodede bunke af en med-garanti-dårligt-konverterende webshop, der er nu, ville det så ikke kunne ses i den lange ende i form af langt flere salg? Eller er sådanne sider simpelthen for simple til, at man kan opbygge et decideret betalingsmodul og en reel webshop over det? Jeg synes i hvert fald, at det er en interessant tanke. For lige at sætte tingene på spidsen uploader jeg lige et par billeder, som man for alvor kan se dem 'ved siden af hinanden': |
Hej,
Er der nogen der ved hvad for en tabel de bruger til den. Det ser godt ud det med det sort op i toppen.